ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области
Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«Балалармен моторлы-ойын әрекеті»

«Балалармен моторлы-ойын әрекеті»
Қозғалыс белсенділігі - бұл балалардың қозғалысқа деген табиғи қажеттілігі, оны қанағаттандыру баланың үйлесімді дамуының, оның денсаулық жағдайының маңызды шарты болып табылады.
Қозғалыстың бала өмірінде маңызы зор екеніне ешкім күмәнданбайтын шығар. Шынында да, ол қозғалғанда - серуендейді, жүгіреді, секіреді, доп лақтырады, велосипед тебеді және т.с.с., оның тыныс алуы жылдамдайды, жүрегі тез соғып тұрады, демек, дене жақсы жұмыс істейді, өсу және даму процестері жүреді.
Мектеп жасына дейінгі баланың қозғалыс белсенділігі оның тәжірибесіне, қызығушылықтарына, тілектеріне және организмнің функционалдық мүмкіндіктеріне сәйкес келуі керек. Сондықтан мұғалімдер балалардың қозғалыс әрекетін ұйымдастыруға, оның әртүрлілігіне, сонымен қатар оның мазмұнына қойылатын негізгі міндеттер мен талаптардың орындалуына қамқорлық жасауы керек.
Тәрбиешінің міндеті - қозғалысқа қызығушылықты ояту, қимылдарды басқаруды үйрету, қимылдар құрамын және жалпы қозғалыс әрекетінің мазмұнын байыту, моторлық шығармашылықты дамыту.
Дене белсенділігі:
- ағзаның түрлі ауруларға төзімділігін арттыру;
- физикалық көрсеткіштердің жоғарылауы;
- жеке ағзалар мен функционалды жүйелер қызметін қалыпқа келтіру;
- психикалық денсаулықты нығайтуға ықпал ететін жағымды эмоциялардың пайда болуы.
Қозғалыс әрекеті - бұл «Дене дамуы» білім беру саласындағы іс-әрекеттің түрі және қозғалыс әрекетін ұйымдастыру формаларын білдіреді (слайдта).
Қозғалыс әрекетінің әр түрлі формаларын жүргізе отырып, мұғалім:
- балалардың жағдайын бақылау, жүктемені реттеу (ойын уақытын көбейту немесе азайту),
- қажет болса, ойын ережелерінің кейбірін өзгертіңіз, ойындағы кідірістердің ұзақтығын реттеңіз,
- ойындарға орын таңдаңыз,
- ойында кездесетін кедергілердің қиындықтарын өзгерту,
- жүгіру қашықтығын, секіру санын анықтау.
Қозғалыс әрекетінің барлық түрлерінде, әдетте, өзара байланысты міндеттер кешені шешіледі: сауықтыру, тәрбиелеу және білім беру. Денсаулық сақтау мақсаттары салауатты өмір салтын насихаттауға және көрініске деген саналы қатынасты тәрбиелеуге бағытталған олардың қозғалыс белсенділігі. Тәрбие міндеттерінің мазмұнын дамытуда оның дамуына назар аудару қажет
тәуелсіздік, белсенділік және қарым-қатынас, сондай-ақ қозғалыс әрекеті процесінде балалардың эмоционалды-адамгершілік және ерік сферасын қалыптастыру. Сонымен бірге, ересек жастағы топтарда айрықша ерекшелік білім беру мәселелерін шешуге баса назар аудару болып табылады: қимылдарды дамытуға қажетті бағдарламалық материалды меңгеру, дене шынықтыру және салауатты өмір салты негіздері туралы қол жетімді білімді қалыптастыру. Бұл міндеттер балалардың моторлық қасиеттері мен қабілеттерін дамытумен, сондай-ақ оңтайлы қозғалыс әрекетін қалыптастырумен тығыз байланысты шешіледі.
Оқушылар арасында дене белсенділігіне деген қажеттіліктің қалыптасуы: режимдік сәттерде, ұйымдасқан балалар іс-әрекетінде, балалардың өз бетінше әрекет етуінде, отбасылармен өзара әрекеттесу кезінде пайда болады.
Күндізгі физикалық белсенділікті арттыру баланың қимыл-қозғалысқа деген қажеттіліктерін қанағаттандыруға көмектеседі. Бұл жағдай мұғалімнен жан-жақты ойластыруды, балалар режимін нақты ұйымдастыруды талап етеді:
- белсенді және пассивті әрекеттердің кезектесуі;
- қозғалыс әрекетінде ұйымдастырылған, жеке, дербес сабақтарды қолдану.
Мектепке дейінгі мекемедегі қозғалтқыш режимі балалардың ұйымдасқан және тәуелсіз барлық қозғалыс әрекеттерін қамтиды.
Балалардың қозғалтқыш режимінде бірінші орын белгілі дене шынықтыру түрлеріне жатады: таңертеңгілік жаттығулар, ұйқыдан кейінгі гимнастика, ашық ойындар және серуендеу кезіндегі физикалық жаттығулар, психикалық стресстегі физикалық жаттығулар, динамикалық үзілістер және т.б.
Таңғы жаттығулар қозғалтқыш режимінің маңызды компоненттерінің бірі болып табылады, оны ұйымдастыру балалардың эмоционалды және бұлшықет тонусын көтеруге бағытталуы керек.
Таңертеңгілік жаттығулар күн сайын таңғы астан бұрын, ашық ауада немесе үйде жасалуы керек (қоршаған орта мен ауа-райына байланысты). Таңертеңгілік жаттығулар әр түрлі формада жасалуы мүмкін:
• Таңертеңгілік жаттығулардың дәстүрлі кешені
• Таңертеңгілік жаттығулар ойын түрінде
• Кедергілер бағытын пайдалану
• Денсаулық бойынша жүгіруді қосқанда

• Ең қарапайым тренажерлерді пайдалану.
Ұйқыдан кейін жаттығу жасаңыз.
Бір күндік ұйқыдан кейін жаттығу жасау балалардың көңіл-күйін жақсартуға, бұлшықет тонусын көтеруге көмектеседі, сонымен қатар позаның және аяқтың бұзылуының алдын алады. Жыл ішінде гимнастиканың әртүрлі нұсқаларын қолданған жөн:
- төсекте жылыту және өзін-өзі уқалау;
- гимнастика ойнау;
- жаттығу жабдықтарын немесе спорт кешенін пайдалану;
- массаж жолдарымен жүгіру.
Ашық ойындар және серуендеуге арналған физикалық жаттығулар.
Ашық ойындардың дұрыс ұйымдастырылуы мен мазмұны кезінде балалар зейін мен байқампаздықты, тәртіпті, өз сезімдері мен қимыл-қозғалыстарын басқара білуді дамытады, сондықтан ерік дамиды және мінез дамиды. Сондықтан баланың жасына және дамуына сәйкес келетін жаттығуларды таңдау өте маңызды.
Далада ұйымдастырылған ойындарды өткізген кезде тәрбиешінің рөлі өте маңызды, оған ойын ережелерін білу ғана емес, сонымен қатар ойында қойылған мақсаттарға жету үшін оның процесін шебер басқару қажет. Бұл немесе басқа әрекетті көрсететін сигнал деп аталатын сөздерді қолдану өте маңызды. Оларды басқаларға қарағанда анық, талапшыл, біршама қатты айту керек және кідіріспен алдын-ала баса көрсету керек.
Серуен кезінде ұйымдастырылған дене жаттығуларына басшылықты топ тәрбиешісі ұсынады. Кез-келген сәтте ол балаларға көмектесуге міндетті - ойын ережелерін нақтылағанда, рөлдер, командалар тағайындау кезінде; эстафеталарға, жарыстарға орындар дайындау. Кейбір жаттығулар (скутерде жүру, велосипедпен жүру, тар жолмен жүру) ересек адамның жедел назар аударуы мен көмегін қажет етеді - сақтандыру, қолдау, қимылдарды бірлесіп орындау.
Серуендеу кезінде балалардың қозғалыс белсенділігін белсендіру үшін әр түрлі тәсілдерді қолдану маңызды:
- дене шынықтыру құралдарын ұтымды пайдалану (мүмкіндігінше ұрып-соғатын минималды жабдықтар);
- балаларды ұйымдастырудың әртүрлі әдістерін қосу (фронтальды, ағымдық, топтық, жеке);
- тапсырмаларды қысқаша түсіндіру және жаттығуларды нақты көрсету;
- баланың шешімділік, батылдық, тапқырлық сияқты қасиеттерін таныту үшін арнайы жағдайлар жасау;
- ашық аспан астындағы ойындардың өзгергіштігі, оларды асқындыру әдістері.
Жаңа ашық ауада ойнауды үйрену кезінде оның мазмұнын нақты, нақты түсіндіру қажет. Жеке элементтерді көрсетуге, тіпті ойнауға болады. Түсіндіруден кейін мұғалім бірден ойынға көшеді және ойын барысында балалардың жеткіліксіз есте сақтағанын нақтылайды.
Балалардың дербес қимыл-қозғалыс белсенділігі олардың жеке моторлық қабілеттерінің көрінуіне кең мүмкіндік береді. Өз бетімен әрекет ету - баланың белсенділігі мен өзін-өзі дамытуының маңызды көзі. Оның ұзақтығы балалардың қозғалыс әрекетіндегі жеке көріністеріне байланысты.
Физикалық белсенділікті оңтайландыру және балаларды мектепке дейінгі мекемелер практикасына қатайту үшін шынықтыру шараларының кешенімен өзара байланысты дене жаттығуларының қосымша түрлерін енгізу, сонымен қатар оларды жүзеге асырудың дәстүрлі емес формалары мен әдістерін енгізу қажет. Бұл іс-шараларға мыналар кіреді:
- денсаулық жағдайында ауада жүгіру;
- сабақ арасындағы үзіліс кезінде моторды жылыту;
- қозғалысты дамыту және кешкі серуендеу кезінде балалардың ДА реттеу бойынша балалармен жеке жұмыс;
- саябаққа серуендеу;
Белгіленген дене шынықтыру түрлерімен қатар, белсенді демалыс, дене шынықтыру іс-шаралары да маңызды емес. Мұндай іс-шараларға денсаулық күні, дене шынықтыру бос уақыты, ауадағы дене шынықтыру және спорттық шаралар, ойындар, жарыстар, спорт күндері кіреді.
Қызықты мазмұн, юмор, музыкалық аранжировка, ойындар, байқаулар, қуанышты атмосфера қимыл-қозғалыс белсенділігін арттыруға ықпал етеді.
Спорттық іс-шаралар мен бос уақытын тек үйдің ішінде ғана емес, балабақша алаңында да ұйымдастыруға болады. Жыл ішінде мектеп жасына дейінгі жастағы балалармен 2-3 демалыс ауада және залда өткізілуі керек.
Денсаулық күндері тоқсанына бір рет барлық жастағы балалармен өткізіледі.
Балалардың қозғалыс тәжірибесін жинақтау және байыту (негізгі қимылдарды меңгеру) режимдік сәттерде, ұйымдасқан балалар іс-әрекетінде, балалардың өз бетінше әрекет етуінде, отбасылармен өзара әрекеттесу кезінде де болады.
Әр баланың белсенділігін көтеру арқылы сіз оның одан сайын көбірек жасауға деген ұмтылысын дамытуыңыз керек. Бұған ойын техникасына негізделген жаттығулар көмектеседі. Эмоционалды түрде боялған олар балаға қимыл жасайды қалаулы және қол жетімді. Ойнау кезінде бала негізгі қимылдарды «байқамай» игереді. Сонымен бірге, балаларға техникалық дағдыларды терең меңгеруді талап етпей, әр түрлі іс-әрекет тәсілдерін үйренуге мүмкіндік беру керек (бұл кейінгі жылдардағы міндет). Ең бастысы, кез-келген бала бәрінде ғана жетістікке жетіп қана қоймай, ол жақсара түскен сайын сезінуі керек.
Балалардың мотор режимінде екінші орынды дене шынықтыру сабақтары алады - моториканы оқытудың негізгі формасы және балалар үшін оңтайлы ДА дамыту. Дене шынықтыру сабағын аптасына кемінде үш рет таңертең (бір ашық ауада) өткізген жөн. Дене тәрбиесінің негізгі түрлері:
• дәстүрлі
• ойнау
• сюжет
• қызығушылық бойынша
• тақырыптық
• жан-жақты
Үшінші орын балалардың бастамасымен туындайтын тәуелсіз қозғалыс белсенділігіне беріледі. Қозғалтқыш режимінде мұғалімнің айқын араласуынсыз ұйымдастырылған балалардың дербес қозғалыс белсенділігі маңызды рөл атқарады. Сонымен қатар, балалардың қолында әр түрлі физикалық белсенділікті ынталандыратын артықшылықтар болуы қажет. Спорттық құралдар жиынтығы (доптар, шеңберлер, сөмкелер, шнурлар, арқан, ленталар, орамалдар, қабырға тақтасы және т.б.) бар спорттық бұрыш, ашық ойындарға арналған шляпалар, жалпақ табанның алдын алуға арналған төсеніштер, сауықтыру трассасы.
Топтық алаңдарды жабдықтармен және портативті құралдармен (арқан, футбол және баскетбол доптары, скутерлер, қашықтыққа лақтыруға арналған сөмкелер) жарақтандыру қажет. Оны орналастыру балалардың физикалық белсенділігіне ықпал етуі керек, ал оны таңдау - балалардың әртүрлі қимыл түрлеріне деген қызығушылығын сақтау үшін. Күнделікті өмірде балаларға көбірек тәуелсіздік беру керек, олар бастамашылықты, моторлы шығармашылыққа деген ұмтылысты шектемеуі керек. Тәрбиешінің ойындарға қатысқаны жөн: ересек адамның жеке өнегесі балалардың қимыл-қозғалыс белсенділігіне деген қызығушылығын арттырады, мұғалімге бүкіл балалар тобын қадағалап, әр баланың іс-әрекетін бағыттауға мүмкіндік береді.
Мектепке дейінгі ұйымда отбасымен тығыз қарым-қатынаста балалардың денсаулығын нығайту, ағзаны шынықтыру және оның қызметін жақсарту бойынша тұрақты жұмыс жүргізу қажет.
Оңтайлы қозғалтқыш режимін қамтамасыз ету маңызды - әр түрлі кәсіп түрлері мен қозғалыс белсенділігі формаларының ұтымды үйлесімі, мұнда қозғалыс белсенділігінің жалпы ұзақтығы жалпы ояну уақытының кем дегенде 60% құрайды.

Жанабекова Ф.Д 

Жаңартылған күні: 23.01.2021 23:22
Құрылған күні: 23.01.2021 23:22

Текст