https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings
Ата-аналарға арналған кеңес
"Егер бала дұрыс тамақтанбаса"
Көптеген аналар балаларының тәбетінің бұзылуына шағымданады. Бұл проблемалар мүлдем туындамауы үшін не істеу керек? Жеті қарапайым кеңес, сіздің балаңыздың тәбетін ашуға көмектеседі деп сенемін.
1. Ешқашан баланы өзіне ұнамайтын нәрсені жеуге мәжбүрлемеңіз.
Балаларда кез-келген тағамға деген жеккөрушілік жиі кездеседі. Әдетте, бұл тек жасқа байланысты құбылыс, және ол жылдар өткен сайын өтеді. Бірақ егер баланы өзіне ұнамайтын нәрсені жеуге мәжбүрлесе, онда ол осы өніммен байланысты нақты фобияны сезінуі мүмкін. Кейде бұл өмір бойы қалады. Баланың өнімге деген дұшпандығын күш қолдану арқылы жеңу тек пайдасыз ғана емес, сонымен бірге өте зиянды. Баланы өзіне ұнамайтын нәрсені жеуге мәжбүрлеу арқылы сіз жағымсыз рефлексті күшейтіп қана қоймай, сонымен бірге жалпы тамаққа деген тұрақты ұнатпауды қалыптастырасыз. Тәбеттің нашарлығы мәселесі жиі туындайды.
Келесі әрекеттерді орындау дұрыс: балаға ұнамайтын нәрсені диетадан біраз уақытқа алып тастаңыз; және бұл өнім туралы есте сақтау қабілеті жоғалған кезде, кейде, кездейсоқ сияқты, оны балаға қоюға болады. Егер бұл өнімге деген жағымсыз рефлекс тұрақсыз болса, онда ол ересек болғаннан кейін оны жей бастайды, ал егер ол тұрақты болса, онда бұл өмір бойы болуы мүмкін. Және бұл туралы ештеңе істеуге болмайды. Татуласыңыз.
2. Тамақтану процесінің өзі балада жағымды эмоциялар тудыруы керек.
Таңертеңгілік, түскі немесе кешкі астың қандай ортада өтетіні үлкен маңызға ие. Осы уақытқа дейін ересектер өздерінің проблемаларын ұмытып, балаға осындай жақсы науқанда тамақтануға қаншалықты қуанышты екенін және бәрінің қалай дәмді дайындалғанын барлық жағынан көрсетуі керек. Осы уақытта бір-біріңізге де, балаңызға да күлімсіреуге тырысыңыз. Ол отбасы дастархан басында отырғанда, отбасында бәрі жақсы, барлығы бір-бірін жақсы көретініне үйренуі керек.
Егер бала қыңыр болса, егер сіз оны жазаласаңыз, онда сіз оны осы уақытта үстелге отырғызбауыңыз керек. Алдымен тынышталсын.
Ортақ дастархан басында баланы үнемі жұлқыламауға тырысыңыз. Оған азырақ назар аударыңыз, тәбетіңізбен өзіңіз тамақтаныңыз. Содан кейін, басқаларға қарап, баланың өзі тамақтана бастайды.
Балаға қандай ыдыс-аяқ жегенді ұнататынына назар аударыңыз. Кейбір балалар тек тәрелкені, кесені, қасықты жақсы көреді. Кейбір балалар балалар ыдыстарын жақсы көреді, ал басқалары басқалар сияқты "ересектерге" арналған ыдыстарға құйылғанды ұнатады. Төменгі жағында әр түрлі өрнектері бар балалар тәрелкелерін сатып алуға болады және әр уақытта түскі ас кезінде балаға барлық сорпаны жеп болғаннан кейін, осы жолы қандай сурет салғанын болжап ұсынуға болады.
3. Мүмкіндігінше таңғы ас, түскі және кешкі ас бір уақытта және бүкіл отбасы үшін бір уақытта болуы керек.
Бүкіл отбасыңызбен дастархан басына жүйелі түрде жиналуға тырысыңыз. Әрине, жұмыс күндері мұны істеу қиын, бірақ соған ұмтылу керек. Таңертең балалар ересектермен бір уақытта тұрғаны жөн, ал таңғы ас бүкіл отбасы үшін ортақ. Бірақ егер бұл қиын болса, онда жұмыс күндері, ең болмағанда, кешкі асты бірге ішіңіз. Демалыс күндері отбасылық таңғы ас, түскі және кешкі ас дәстүрге айналуы керек.
4. Тамақтанар алдында бала аштық сезімін сезінуі керек.
Тамақтануға деген құштарлық – бұл табиғи сезім, ал баланың тәбетінің болмауы – бұл табиғи емес. Соңғысы көбінесе бала аш болмаған кезде пайда болады. Өзіңізді баланың орнына қойыңыз: сіз тойдыңыз, және сіз мәжбүрлеп тамақтануға мәжбүр боласыз. Бұл сізге қалай ұнайды?
Баланы үстелге отырғызған сәтте оның аштық сезімін сезінуі үшін сізге қажет: а) таңғы, түскі және кешкі асты бір уақытта ішуге ұмтылу; б) баланы тамақ арасында жеткілікті физикалық белсенділікпен және серуендеумен қамтамасыз ету; в) баланы тамақ арасында әртүрлі тәттілермен тамақтандырмау.
Егер бала дұрыс тамақтанбаса, тәбеті нашар болса, онда в) тармағы міндетті болуы керек. Ол тамақ арасында дұрыс аш болсын. Және бұл жағдайда оның белгіленген тамақтану уақыты келгенше тамақ беру туралы өтінішіне көнудің қажеті жоқ. Мен өз тәжірибемнен білемін, балаға деген аяушылықты жеңіп, мінезге бірнеше рет шыдау керек, өйткені нашар тәбет проблемасы толығымен жойылады.
5. Егер бала өз бөлігін аяқтамаса, оны ұрысудың қажеті жоқ.
Тыныштықпен бәрін үстелден алып тастаңыз және келесі жолы осынша мөлшерде тамақтанамыз деп айтыңыз. Және бұл уәдеге төтеп беруге тырысыңыз. Төтенше жағдайларда, егер бала белгіленген мерзімге дейін тамақтануды қатты сұраса, сіз оған аздап қанықпаған жемістер бере аласыз: алма, алмұрт, апельсин.
6. Балаңызға бірден көп тамақ бермеңіз.
Бұл жиі болады. Баланы тамақ ішу үшін ойыннан алып тастады. Бұл жағдайда ол тамақты ойынның жалғасуына кедергі келтіретін тітіркендіргіш кедергі ретінде қабылдайды. Ал бала алдында көп уақытты қажет ететін үлкен бөлікті көргенде, ол табиғи түрде әрекет ете бастайды.
Алдымен балаңызға кішкене бөлігін беріңіз, оның тәбеті ашылғанша күтіңіз және оның қосымша тамақ сұрауын қамтамасыз етіңіз. Қосымшаны сұрау әдетке айналуы керек.
7. Тағам дәмді және тәбетті көрінуі керек.