ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области
Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

БАЛАНЫ ҚАУІПТІ ӘДЕБИЕТТЕН ҚАЛАЙ ТҰРУҒА БОЛАДЫ?

БАЛАНЫ ҚАУІПТІ ӘДЕБИЕТТЕН ҚАЛАЙ ТҰРУҒА БОЛАДЫ?

          Әдеттер өте тұрақты. Бұл пайдалы болған кездегі олардың мәні, сонымен бірге жаман қасиеттерден арылу қажет болған кезде қиындықтарды анықтайтын осы қасиет.

         К.Д.Ушинский бұл туралы былай деп жазды: «Егер бір уақытта, жігерлі болса да, жаман әдетті жою үшін өзіне күш салу жеткілікті болса, одан арылу қиын болмайды ... бірте-бірте және уақыт өте келе, онымен ұзақ уақыт күрескеннен кейін біртіндеп жойылады. Біздің сана-сезіміміз бен ерік-жігеріміз жүйке жүйесінде жататын, әлсіздіктер мен ұмтылыстардың кез-келген сәтін оның пайдасын көру үшін қадағалайтын жаман әдеттен үнемі аулақ болуы керек ».
        Егер балаға жағымсыз әдет тамырласа, онда ең алдымен оны тудырған себепті тауып, оны жоюға тырысу керек. У.Д. Ушинский: «Әдетті жойған кезде, бұл әдет неге пайда болғанын түсініп, оның салдарына емес, себепке қарсы әрекет ету керек», - деп жазды.
       Мысал. Балабақшаның орта тобына толқудың сәтінде әдеті бар қыз келді, ол қуаныш немесе қайғы болсын, оң қолын сол қолымен қысып, сол уақытта қолдарын оның бетіне алып келді. Бұл әрине невроздың көрінісі еді. Ерекше әдет қалай пайда болғанын айту қиын, бірақ ол тез ұстанды. Осындай сәттерде мұғалім қызды қызықты іс-әрекетке ауыстыруға тырысты. Бірақ ересек адамның оған үндеуі қыздың толқуын тудырды. Олар қыздың анасына дәрігерді көруге кеңес берді. Алайда ол өздігінен әрекет етуді шешті: ол қызына мұндай әрекеттерді тоқтатуды қатаң түрде тапсырды. Тыйым, өкінішке орай, көмектеспеді. Содан кейін анасы әдеттегі қимылды қайталай отырып, қызды қолына ұра бастады. Нәтижесінде бала оқшауланып, әдеті жоғалып қана қоймай, одан сайын тереңдей бастады. Жазадан қорқып, қыз балабақшадан кеткісі келмеді. Тек тәрбиешінің сұранысы ананы дәрігерге баруға мәжбүр етті. Оның ұсынысы бойынша, ананың, ата-ана мен тәрбиешінің мейірімі мен назарын аудара бастаған жүйке жүйесін нығайту, қызығушылықтарды дамыту балаға бір жыл ішінде бұл әдеттен арылуға көмектесті.
      Жаман әдетті қайта тәрбиелеудің бір әдісі - оны пайдалы әдетке ауыстыру. Бала не істерін білмейді. Оған жұмыс табуды, қызығушылықты дамытуды үйрету керек, оған осы немесе басқа дағдыларды игерудегі жетістіктердің қуанышын сезінуге мүмкіндік беру керек.
      Бала үйде, көшеде ұрады: еденге кәмпиттерден, алма сабақтарынан, қағаз сынықтарынан лақтырады - көшеде қоқыс жәшігін қолдануға немесе оны жақын қоқыс жәшігіне апаруға үйретіңіз, үйде мұндай жағдайларда не істеу керектігін көрсетіңіз. Алдымен, ескертулер өте маңызды. Отбасының қалған бөлігі осыған байланысты үлгі бола алады, жақында дұрыс әдет ұстанады.
     Жаман әдетті жою - бұл біртіндеп жүретін процесс, жаңа әдеттің қалыптасуынан гөрі қиын әрі ұзақ. Алдымен, балаға жағымсыз нәрселерден аулақ болуға көмектесу керек: еске түсіру, алаңдату, назар аудару. Бұл оған жаман әдетті ұмытып кетуге көмектеседі.
      Жаман әдеттерден арылу, оларды тудыратын және күшейтетін себептерді жою және оңға ауыстыру - бұл балада жағымсыз мінез-құлықты жоюға әкелетін негізгі тәсілдер.
       Егер нәресте ересектердің талаптарына сәйкес әрекет етсе, оның әдеттеріне қайшы келеді, ол мақұлдауды қажет етеді. Егер ол жақсартуға ұмтылса, оның күш-жігерін жылы сөзбен растау керек. Мұндай ынталандыру одан сайын күш салып, өзіне деген сенімділікті арттырады. Алайда, сыйлық балаға ережелер талап еткені үшін сыйақы бермейді («Мынау сізге кәмпит!»). Бұл жағымсыз мінездің пайда болуына әкеледі - «сен мен үшін - мен сен үшін» принципі бойынша өмір сүру.
        Егер бала нұсқауларды орындамаса, оларды қараусыз қалдырса, өзінің бұрынғы әдетіне қарсы тұруға тырыспаса, ол кінәлауға лайық. Әдетте балалар үлкендеріне деген көзқарастың өзгеруіне өте сезімтал болады және олардың сүйіспеншілігін қалпына келтіріп, қолдауына ие болуға тырысады. Бұл көмектеспесе, ерекше жағдайларда сіз жазаға жүгінуіңіз керек. Бірақ біз әрқашан есте ұстауымыз керек, жазаға деген құштарлық баланы ата-анасынан аластатады, оған иеліктен, қатыгездік сезімін береді. Жазадан қорқатын бала көбінесе заңсыз әрекеттерді жасырын түрде жасай береді. Бала жүйке, тітіркендіргіштік сезімін тудырады және бұл өз кезегінде қалаусыз әдеттердің қалыптасуына құнарлы негіз болады. Бала тәрбиелеп отырған жағымды нәрселерге, оның мұғалімге, отбасы мен достарына деген сүйіспеншілігі мен сүйіспеншілігіне, олардың орналасқан жерін тиімді пайдаланғысы келетіндігіне сүйене отырып, сіз ең ақылға қонымды жазалардың көмегімен дағдылар мен әдеттерді тәрбиелеуде көп нәрсеге қол жеткізе аласыз.
        Мысал. Коля тізесінде отырғанда ойнайды. Мұғалім оны жаман әдеттен арылуға тырысады. Бірақ ол туралы емес

Жаңартылған күні: 20.06.2020 18:48
Құрылған күні: 09.08.2020 23:33

Текст