ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области
Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектепалдындағы мектепке дейінгі балалардың тіл дамытудағы кездесетін қиыншылықтар

Баланың сөйлеуі оның жеке басының дамуында маңызды рөл атқарады. Сөйлеуді дамыту бойынша үнемі жұмыс жасау керек. Бұл адамның туа біткен қабілеті емес, ол баланың дамуымен бірге біртіндеп қалыптасады. Баланың сөйлеуі еліктеуде дамиды, сондықтан оның қалыптасуында ересектердің нақты, грамматикалық және фонетикалық дұрыс сөйлеуі маңызды рөл атқарады.

Сөйлеуді меңгеру күрделі, көп қырлы психикалық процесс; оның пайда болуы және одан әрі дамуы көптеген факторларға байланысты. Бала белгіленген сөйлеумен туылмайды. Сөйлеу баланың миы, есту және артикуляциялық аппараты белгілі бір даму деңгейіне жеткенде ғана қалыптаса бастайды. Мектеп жасына дейінгі балаларда дұрыс сөйлеу мәдениетін тәрбиелеуге көп көңіл бөлінеді.

Сөйлеу дыбыстары артикулярлық органдардың - кинаның қозғалыстарының күрделі жиынтығы нәтижесінде қалыптасады. Бір немесе басқа кинемнің дамуы оның жоқтығына байланысты айтуға болмайтын сол дыбыстық дыбыстарды игеру мүмкіндігін ашады. Біз артикуляциялық аппарат мүшелерінің күші, жақсы қозғалғыштығы және сараланған жұмысы арқасында әртүрлі дыбыстарды оқшауланғанда да, сөйлеу ағымында да дұрыс дыбыстаймыз. Осылайша, сөйлеу дыбыстарының айтылуы күрделі моториканы құрайды.

 

Сөйлеу патологиясы (дыбысты айтудың бұзылуы) баланың қабілеттерін және әлеуметтік мүмкіндіктерін шектейді, оның бүкіл жеке басына әсер етеді, ал кейбір жағдайларда топтан бөлінуге себеп болады. Сөйлеу кемістігінен ұялшақ бала өзінің қабілеттері мен мүмкіндіктеріне сенімсіз бола бастайды. Сөйлеудегі ақаулар көп жағдайда мектептегі сәтсіздікке себеп болады. Дауыстап айтудағы кемшіліктер балалардағы фонемалық процестердің дамуына әсер етеді, көп жағдайда фонематикалық есту және дыбыстық талдау әсер етеді. Мектепте мұндай проблемалар туындаған кезде, егер жөндеу жұмыстары уақытында жасалмаса, дыбыстарды нақты ауыстыру кездеседі.

Сіздің балаларыңыз мектептің алдында тұр. Және олар дамыған сөйлеуді толығымен игеруі керек. Жалпы сөйлеу мәдениеті, демек, баланың құрдастарымен және ересектермен қалыпты ауызша қарым-қатынасы, хатты сәтті игеруі және мектепке кіргеннен кейін мектеп бағдарламасының шеберлігі дұрыс айтылымның уақытында қалыптасуына байланысты.

Баланың сөйлеу тілін игеруі хабардар болуға, жоспарлауға және мінез-құлықты ерікті түрде реттеуге ықпал етеді. Жақсы ойластырылған және дамыған сөйлеу қабілеті бар бала басқалармен қарым-қатынасқа оңай енеді, ақпаратты оңай қабылдайды және қабылдайды, бұл бала мектепке барғанда ерекше маңызды. Баланың ақыл-ой қабілеттерін дамыту деңгейінің негізгі көрсеткіштерінің бірі оның сөйлеу қабілетінің байлығы деп санауға болады. Сондықтан ересектер үшін мектеп жасына дейінгі балалардың ақыл-ой және сөйлеу қабілеттерін дамытуды қолдау және қамтамасыз ету өте маңызды.

 

5 жаста келесі жағдайлар орын алады:

Үйлесімді сөйлеуді меңгеруде сапалы серпіліс: балалар суреттен әңгіме құра алады, мәтінді дұрыс уақыттық және логикалық ретпен қайталайды.
Ішкі сөйлеу қалыптаса бастайды - қысқартылған, қысқартылған сөйлеу түрі, оның көмегімен алдағы іс-шараларды жоспарлау жүзеге асырылады.
Сөздік қор айтарлықтай байытылды, балалар қарым-қатынастың екінші дәрежесіндегі сөздерді қолданады.
Күрделі сөйлемдерді құруда қателер болуы мүмкін.
Дыбысты айту толығымен қалыпқа келуі керек.
Егер жоқ болса, сізге маманның, логопедтің көмегі қажет. 6. Дыбысты сөзден ажырату мүмкіндігі пайда болады, яғни сөздерді дыбыстық талдау дағдылары қалыптасады. 7. Балалар өз дауыстарының көлемін еркін өзгерте алады, әртүрлі интонацияларды қайта шығара алады.

6 жасқа қарай сөйлеудің дыбыстық жағы қалпына келтірілуі керек.

Бірақ сөйлеу аппараты, дамыған миы, жақсы есту қабілеті болса да, сөйлеу ортасы жоқ бала ешқашан сөйлей алмайды. Оның келешекте сөйлеуі дұрыс қалыптасуы үшін оған дұрыс сөйлеу ортасы керек. Алайда, бұл әлі де жеткіліксіз. Балада сөйлеуді қарым-қатынас жасаудың негізгі әдісі ретінде қолдану қажеттілігі болуы керек. Балаларыңызбен көбірек сөйлесіңіз, олармен кез-келген жерде сөйлесіңіз: серуенде, дүкенде, үйде, ас үйде. Балаларға оқиғалардың себеп-салдарлық байланысын және олардың реттілігін бақылауға көмектесіңіз. Тілдің барлық құралдарын толығымен қолдануға үйреніңіз.

Бірақ бұл үшін не қажет? Бізге бұл бағытта тығыз ынтымақтастық қажет. Көптеген мамандар балабақшада жұмыс істейді, олар балаға көмектесуі керек деп санайды. Ия, мұғалімдер мен мамандардың міндеті - ол толық қалыптасып, қалыптасқанға дейін балалардағы сөйлеуді дамытуға көмектесу. Сіздер, қымбатты ата-аналар, ынтымақтастықтың осы саласына белсенді қатысуларыңыз керек. Егер сіз өзіңізді осы жұмыстан алшақтасаңыз, бүкіл оқу процесінің тұтастығы бұзылады.

Әр баланың логопедімен сабақ өткізуге арналған жұмыс дәптері бар, ол сізбен, құрметті ересектермен қарым-қатынас жасау үшін қызмет етеді. Мен онда жазамын

Жаңартылған күні: 26.05.2020 23:26
Құрылған күні: 26.05.2020 23:26

Текст