Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК
ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«Балабақшада тамақтануды ұйымдастыру.»

20.01.2021

«Балабақшада тамақтануды ұйымдастыру»

Баланың қалыпты өсуі мен дамуы үшін дұрыс ұйымдастырылған тамақтану қажет.

Дұрыс ұйымдастырылған тамақтану процесі тамақтың жақсы сіңуіне ықпал етеді және тәрбиелік мәні зор.

 Тамақты жақсы игеру баланың талғамы мен тәбетіне ғана емес, оның жалпы жағдайына, көңіл-күйіне, балабақшадағы балалардың бүкіл өмірін ұйымдастыруға байланысты. Топта тамақтанар алдында кішкене балалар шаршамайтын немесе толқымайтындай етіп, олардың көңіл-күйлері көтеріңкі болатындай тыныш жағдай жасау керек.

Балабақшадағы режим ұзақ серуендеу, шулы ойындар тамақтанудан жарты сағат бұрын аяқталатындай етіп салынған. Бұл уақыт тыныш ойындар мен іс-шаралар үшін қолданылады.
Педагог балаларды жайбарақат үстелге отыруға үйретеді, тамақтану кезінде қажетті түсініктемелерді тыныш, ізгі ниетпен айтады.
Алдын ала балалар ойыншықтарды орнына қояды, қолын, қажет болса бетін жуады. Үстелдер балалар отыруға және тұруға ыңғайлы етіп орналастырылған.

Тамақтануды дұрыс ұйымдастырудағы маңызды мәселе - жақсы дастархан жайу. Ыдыс-аяқтар жасына сай, қарапайымдылығы және жағымды болуы керек. Шанышқыларға кең, жалпақ, жеңіл, төрт тістері қажет. Балаларға десерт тәрелкелері мен қасықтарды қолдануға ыңғайлы. Егер үшіншіден компот берілсе, онда оларды табақтармен және қасықпен бірге беру керек. Кофе, шай, сүт ыстық және қасықсыз берілмейді, жемістер тарелкаларға беріледі.

Үстелдерде нанды, майлықты алуға және тәрелке қоюға кедергі болатын артық ештеңе болмауы керек.

Ұзақ қызмет ету аралықтары болмауы керек, бірақ қысқа аралықтар сөзсіз. Бір үстелдің басында отырған үлкен топ балаларына осы уақытта тыныш сөйлесуге, әсер алмасуға рұқсат етіледі. Тамақтану кезінде үстелдер тәртіппен сақталуы керек. Егер балалардың біреуі кездейсоқ тамақты еденге төгіп алса, оны дереу сүртіңіз. Баланы тазалыққа үйрету керек.
Кіші топтардың балаларын аздап тамақтануға, асықпай жеуге, тамақ шайнауға үйрету керек. Балаларға өз бөліктерін аяқтауға көмектесу керек, өйткені кішкентай балалар қолынан тез шаршайды.

Алғашқы күндерде балаларға қасық пен шанышқыны өз қалауынша ұстауға рұқсат етілуі мүмкін. Кейіннен балалар ас құралдарын қолдануды үйренеді.

Балалар үлкендердің көмегінсіз тамақтана білгенде, мұғалім қасық пен шанышқыны қалай дұрыс ұстау керектігін көрсетеді: қасықты үш саусақтың арасына ұстаңыз, бүйірінен тамақтаныңыз; Индексті жоғарыдан ұстап, шанышқыны ортаңғы және бас бармақ арасында ұстау ыңғайлы, содан кейін ол көлбеу, орнықты күйді сақтайды; егер гарнирді шанышқымен алса, оны вогнуты бөлігімен жоғары айналдырады және ол қасық сияқты әрекет етеді.
Тамақтану кезінде олар табақтың үстінен сәл бүгілуі керек, аузын жауып үнсіз шайнау керек 

Балаларға сұйықтықпен бірге бірінші тағамның қалыңдығын жеуге үйрету керек; котлеттерді, балықты, пісірілген көкөністерді, сондай-ақ макарон өнімдерін немесе кеспені ұсақ бөліктерге бөлуге кеңес беріледі. Қияр, қызанақ ұсақталып, жемістер (апельсин, мандарин) беріледі - қабығынан тазартылады. Қатты жұмыртқаларды алдын ала кесіп, сэндвич түрінде нанға ұсынған жөн.
Ересек топтағы балалар котлеттерді, балықты, қайнатылған көкөністерді шанышқының шетінен кішкене бөліктерін бөліп жейді.

Жасы ұлғайған сайын мәдени тамақтану дағдылары жақсарады. Балалар ас құралдарын дұрыс қолдана білуі керек, өз бетінше, мұқият тамақтануы керек. Үлкен және дайындық тобында балаларға толық үстел жиынтығы беріледі (пышақтар өткір болмауы керек). Балалар пышақ пен шанышқыны оң қолымен де, сол қолымен де ұстай отырып, дұрыс қолдана білуі керек.

Нан жіңішке тіліммен беріледі (20-25 г). Балаларға оны тек бір бөлікке тигізе отырып, наннан алуға үйретеді.

Тамақтану кезінде балалар кейде тамағын жуу үшін су сұрайды. Бұл өтініш қанағаттандырылуы керек, өйткені сұйылту тамақты жұтуды жеңілдетеді.
Дұрыс ұйымдастырылған тамақтану кезінде балалар ықыласпен, ықыласпен тамақтанады және тәбетін жоғалтпайды.

Питомникте күтуші үстелді қояды. Тамақ әкелгенде мұғалім 2-3 баланы дәретханаға апарып, қолын жуады. Қолын жуғаннан кейін бала топ бөлмесіне барып, үстелге отырады да, бірден тамақтана бастайды. Тағам ыстық, бірақ суық емес, әдемі беріледі. Өздігінен тамақтану дағдылары қалыптаспаған балалар толықтырылады.

Үлкендерге алғыс айтқаннан кейін, балалар тамақтанып болған кезде ойнауға немесе төсекке дайындалуға кетеді.

2 кіші топ.

Жыл басында күтуші дастарқан жаяды. Екінші жартыжылдықта асхана кезекшілік етеді. Күн сайын төрт бала кезекшілік етеді, ал кейде асхана үстелдерінің санына байланысты (әр үстелде бір адам кезекші болады). Кезекшілікке кірісер алдында мұғалім арнайы сабақты ұйымдастырады, онда ол балаларды іске асыруға қатысатын барлық әрекеттерді егжей-тегжейлі көрсетіп, түсіндіреді.

Жолсеріктер мұғалімнің көмекшісінің көмегімен қызмет етеді: майлықтар қояды, бірінші және екінші тағамдарға қасықтар жайып, нан салынған қоқыс салады.
Кезекшілердің жұмысын қадағалай отырып, мұғалім құрылғыларды жайып салу дағдыларын бекітеді, іс-әрекеттерді орындау кезектілігіне, ұқыптылыққа, еңбексүйгіштікке үйретеді.

Балалар тамақты жеп жатқанда, кіші мұғалім үстелдерден салат ыдыстарын алып тастайды; балалар бірінші курсты оқи бастайды; аяқтағаннан кейін кіші мұғалім үстелдердегі тақтайшаларды бірінші астынан алып тастайды; екінші тағам беріледі; тамақ үшінші курспен аяқталады. Тамақ соңында балалар үлкендерге алғыс айтып, дастарханнан кетеді.

Орта топ.

Орта топта әр кезекші бір үстелге қызмет етеді.

 Жыл басында кез-келген адам кезекші болғысы келеді. Кез-келген адам кезекші болуды үйренген кезде, сіз балаларға кезекшілік кестесін ұсына аласыз.

Балалар мұғаліммен және оның көмекшісімен бірге дастархан жаю дағдыларын игере бастайды, яғни олар асханада кезекші болып, арнайы тігілген алжапқыштарын киіп, дастарқан жайады.

Кезекшілер жеке майлықтар қояды, табақтарды орналастырады (мұғалімнің көмекшісі алдын-ала дайындайды), әрқайсысы орындыққа қарама-қарсы тұрады, қасықтар мен шанышқыларды оң жағына қояды, үстелдің ортасына майлықтары бар стакан қояды. Тұтқаларды оң жаққа қойыңыз.

Үлкен топ.

Үлкен топта жұмыс процесі мен көлемі күрделене түседі. Жыл басында кезекшілер орта топтағыдай көп. Екінші жартыжылдықтан бастап асханада 2 бала кезекшілікке тағайындалды.

Қызметкерлер ерте кіріп, қолдарын жуып, алжапқыш, орамал немесе бас киім киіп, үстелге балалар санына қарай толығымен жинайды.

Тағамдар жеткізу қызметінде ұсынылады. Балалар үстелден үстелге бір затты қояды.

Балалар дұрыс ыдыс-аяқты қойып, оң жағына қояды (оң жақта қасық, сол жақта шанышқы). Үлкен топтағы балалар ас құралдарын дұрыс қолдана білулері керек. Балалардың барлық жұмысы аяқталған кезде, тәрбиеші дайындалған тағамды құйып береді. Балалар тамақтануға отырады, үстелде мұғалім олармен бірге не жеп жатқанын, бұл тағам неден жасалғанын, онда не пайдалы екенін айтады.

Ішінара балалар әрқайсысын өздері тазалайды. Тамақтанғаннан кейін әр бала өз табағын үстелдің ортасына итеріп, басқаларына қояды (егер мұғалімнің көмекшісі оны алып тастауға уақыты болмаса), тостаған мен тарелканы тарату үстеліне апарады (стакандардағы стакандар, ал науадағы кесе).

Қызметкерлер үстелден ыдыс-аяқтарды, майлық ұстағыштарды, нан салғыштарды, үгінділерді сыпыруы керек.

Балалар көмекшілерге көрсеткен көмектері үшін алғыс айтады.

Балалардың өздері кезекшіліктің тәртібін мықтап біліп, ескертусіз оған өтуі керек.

Ересектерге алғыс айтқаннан кейін, ересек топтардың балалары өздерінің сыныптастарын күтеді, содан кейін ұйымдасқан түрде үстелден кетеді.

Дайындық тобы.

Дайындық тобында кезекшілер эстафетаны кештен бастап тапсырады, бірақ оларды бір аптаға тағайындауға болады.

 Қаңтар айынан бастап қызметшілер кімнің не істейтінін өзара келіседі. Бір қабатты майлықтар, 

көзілдірік, пышақ салады және т.б.

Асханадағы кезекшілердің жұмысының мазмұны дастарханның толық жиналуын, тамақтан кейін жинауды қамтиды. Қызметкерлер мен әр баланың жұмысын біріктіретін осындай тазалау ұйымы ең дұрыс болады.

Просмотров: 479


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст