https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings
Мұғалімдерге арналған мастер-класс «Қолдану арқылы сөйлеуді дамыту дәстүрлі емес саусақ ойындары »
Мақсаты: мұғалімдерді дәстүрлі емес саусақ ойындарының түрлерімен және оларды мектепке дейінгі білім беру мекемесінің оқу-тәрбие үрдісінде қолданумен таныстыру.
Материал: бөтелке қақпақтары, кішкене резеңке және массаж шарлары, киім түйреуіштер, қарындаштар.
Құрал-жабдықтар: ноутбук, мультимедиялық проектор (мәтіндік слайд-шоу үшін)
Мастер-класс барысы:
Мастер: Сәлеметсіздер ме құрметті әріптестер, мен сіздерді шеберлік сабағымызда көргеніме қуаныштымын!
Бүгін біз дәстүрлі емес саусақ ойындарын қолдану арқылы сөйлеуді дамыту туралы айтатын боламыз.
Біріншіден, мен сізден сұрағым келеді: саусақ ойындары не үшін және олар нені дамытады? (тәрбиешілердің жауаптары).
Ұстаз: Иә, дұрыс! Саусақ ойындары баланың миын дамытады, сөйлеу қабілетін, шығармашылық қабілетін, қиялын дамытады. Саусақтар мен бүкіл қол қаншалықты жақсы жұмыс істесе, бала соғұрлым жақсы сөйлейді. Ғалымдардың зерттеулері балалардың сөйлеу тілінің даму деңгейі саусақтардың ұсақ қимылдарының қалыптасу дәрежесіне тура пропорционалды екенін көрсетті. Баланың саусақтары неғұрлым белсенді және дәлірек қозғалса, соғұрлым ол тезірек сөйлей бастайды.
Әйгілі педагог Василий Александрович Сухомлинский: «Баланың ақыл-ойы саусақ ұшында» десе, философ Иммануил Кант «Қол – адамның миы шыққан», «Көзді көруге дайындау. , әрекет үшін қол және сезім үшін жан», Мария Монтессори сөзі.
Ұсақ моториканың даму деңгейі – мектептегі оқуға интеллектуалдық дайындық көрсеткіштерінің бірі. Әдетте ұсақ моторикасының дамуы жоғары бала логикалық ойлауға қабілетті, оның жады мен зейіні, үйлесімді сөйлеуі жеткілікті түрде дамыған.
Қолмен, оның қолымен, саусақтарымен ойындардағы басты талап: оң және сол қолдың дамуына бірдей қамқорлық жасауымыз керек. Саусақ ойындары арқылы бала әртүрлі сенсорлық әсер алады, оның зейінділігі мен зейінін шоғырландыру қабілеті дамиды. Мұндай ойындар балалар арасындағы, сондай-ақ ересек пен бала арасындағы жақсы қарым-қатынасты қалыптастырады.
Қолдың ұсақ моторикасын дамытуға арналған жұмыс түрлері дәстүрлі және дәстүрлі емес болуы мүмкін.
Дәстүрлі: сөйлеу сүйемелдеуімен және онсыз саусақ гимнастикасы; өзін-өзі массаж (сылау, илеу); ойын-конструкторлар, мозаика, шілтер, кірістіру ойындары және т.б.; қуыршақ театрлары: саусақ, қолғап, көлеңке театры; қағаз, құм, су, жармамен ойнау; саздан, қамырдан, пластилиннен үлгілеу; тактильді сезімдерді дамытуға арналған ойындар «тегіс – дөрекі», «керемет қап» т.б.
Дәстүрлі емес: грек жаңғағы, қарындаш, массаж щеткалары арқылы қолдар мен саусақтардың өздігінен массажы; саусақ ойындары, әртүрлі материалдарды пайдалана отырып: қалдық, табиғи, тұрмыстық.
Тарихи тұрғыдан алғанда, адамның даму барысында саусақтардың қимылдары сөйлеу қызметімен тығыз байланысты болып шықты. Қарапайым адамдардың қарым-қатынасының алғашқы түрі ым-ишара болды, қолдың рөлі ерекше болды - ол меңзеу, сызу, қорғаныс, қорқыту және басқа қимылдар арқылы сол негізгі тілді адамдар түсіндіретін көмекпен дамытуға мүмкіндік берді. Кейіннен ым-ишара леппен, айғаймен қосыла бастады. Мыңдаған жылдар вербальды сөйлеу дамығанша өтті, бірақ ол ұзақ уақыт бойы ым-ишарамен байланысты болды.
Адамдардың қол саусақтарының қимылдары ұрпақтан-ұрпаққа жетілдірілді, өйткені адамдар қолдарымен барған сайын нәзік және күрделі жұмыстарды орындады. Осыған байланысты адам миында қолдың моторлық проекциясының аймағының ұлғаюы байқалды. Сонымен, адамдарда қол мен сөйлеу функцияларының дамуы қатар жүрді.
Біздің алақанда көптеген биологиялық белсенді нүктелер бар. Оларға әсер ету арқылы ішкі ағзалардың жұмысын реттеуге болады (кішкентай саусақ – жүрек, сақина саусақ – бауыр, ортаңғы – ішек, индекс – асқазан, бас бармақ – бас). Сондықтан белгілі бір нүктелерде әрекет ете отырып, адам осы нүктеге сәйкес келетін адам органына әсер ете алады. Саусақтар мен бүкіл қол қаншалықты жақсы жұмыс істесе, бала соғұрлым жақсы сөйлейді.
Уақыт өте келе дамыған ұсақ моториканың арқасында баланың миының белсенділігі, сөйлеуі, тактильді сезімдері мен зейіні де жылдам дамиды. Бүгінде айналадағылардың бәрі сәбилердің ерте дамуы туралы айтуда. Және олармен күресу өте қажет. Ұсақ моториканы дамытуға ерекше көңіл бөлінеді. Бала барлық нәрсені ұстау керек, сондықтан ол жылу мен суықты, қаттылық пен жұмсақтықты, ауырлықты, заттардың көлемі мен пішінін ажырата білуге үйренеді. Қолдың ми қыртысындағы ең үлкен өкілдігі бар.
Сөйлеуді дамытудың өте маңызды факторы - саусақ ойындарында барлық еліктеу әрекеттері өлең жолдарымен бірге жүреді. Өлеңдер балалардың назарын аударады және есте сақтау оңай. Ырғақ және өзгермейтін сөз тәртібі, сәбиге арналған рифма - бұл сиқырлы, жұбататын және тыныштандыратын нәрсе.
Баланың ойыннан қаншалықты ләззат алатыны үлкендердің ойынына байланысты. Ең кішкентайлар үшін тыныш және мейірімді көңіл-күй және мұқият, жұмсақ жанасу маңызды.
Үш жастан бес жасқа дейінгі балаларға арналған, мәнерлі
Мен ересек адамға еліктеп, сөйлеймін. Әрине, мәнерлі орындау үшін ересек адам өлеңдерді жатқа білуі керек.
Балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, мұғалімдер өз жұмысында ойын мотивациясын белсенді түрде қолдануы қажет, бұл балалардың оқу іс-әрекетіне қызығушылығын, сонымен қатар іс-әрекеттің тиімділігін айтарлықтай арттырады. Сондай-ақ, мектепке дейінгі мекемедегі балалардың сөйлеуін дамыту жұмыстарының сапасын арттырудың бір жолы ретінде мектепке дейінгі мекеменің педагогикалық процесінде саусақ ойындарының алуан түрін пайдалануды айтуға болады.
Мастер: Балалармен жұмысымда қолданатын кейбір ойындарды назарларыңызға ұсынамын:
Алдымен саусақтар мен алақандарға массаж жасайық:
Доп ойыны:
Ол үшін біз тегіс және тікенді массаж шарларын қолданамыз. (Сіз алақанға, үстелге, кілемшеге айналдыра аласыз):
Мен пряникті қолыммен айналдырамын (допты оң алақаныммен сол жаққа айналдырамын)
Мен оны алға-артқа айдаймын.
Мен онымен талшықты сыпырып жатқандай алақанымды сипалаймын.(Алақанды доппен сипау)
Мен оны аздап қысамын, мысық табанын қысады (допты қысыңыз және ашыңыз)
Мен пряниктің аузын ашамын да, екінші қолымнан бастаймын
Біздің пряниктер демалып, қайтадан ойнай бастайды (екінші қолмен сол нәрсені қайталаймыз)
Доп ойыны:
Кішкентай тікенді кірпі
Сіз қаншалықты жақсысыз (оң қолыңызбен кірпі допты үстелге айналдырыңыз)
Инелеріңізді көрсетіңіз
Олар өте сергек болғанымен. (Допты сол қолымызбен үстел үстінде домалатамыз).
Саусақ ойыны «Етік»
Біз пластик бөтелке қақпақтарын (4 дана) алып, оларды индекс пен ортаңғы саусақтарға аяқ киім сияқты киеміз. Біз үстелдің бетінен «аяқ киімді» көтермей, араластырғандай саусақпен аяқ сияқты «жүреміз».
Етік киген саусақтар жол бойымен жүреді
Бір, екі, үш, төрт, бес, олардың серуендегені өте қызық.
Катя аяқ киімін жоғалтып алды
Ол ұзақ жылады, қарады.
Басқа қол:
Ол саусақтарын жамылғыға салды
Ол оларға батыл қадам басты.
Басқа қол:
Катя серуендеуге шықты
Қисық жолдың бойымен.
Басқа қол:
Саусақтар аяққа ұқсайды
Сандал киген.
Басқа қол:
Әрбір саусақ аяқ сияқты
Тек аздап араластырады.
Киім түйреуіштермен ойнау, олармен саусақтарыңызды қысу (алдымен оның тым тар еместігін тексереміз)
Котята, балалар сияқты, тістері бар, олар ауырады.
Менің мысығым тістеп, епті допқа айналды!
Саусағыңызды ұстаңыз және тістеңіз - тістеңіз! Ол тістеп алсын, мен қорықпаймын!
Менімен осылай ойнайды, мысығым мүлде ашуланбайды.
Қарындаш ойыны – шеттері бар қарындашты қолдану
Қарындаш, қолымызға айналдырыңыз
Ал біз алақанымызды жылытамыз.
Біз өте жылдам жүреміз
Біз ешқашан тоңбаймыз.
Моншақтармен, макарондармен ойындар
Әртүрлі жіптер қолды тамаша дамытады. Сіз жіппен тоқылған кез келген нәрсені тігуге болады: түймелер, моншақтар, мүйіздер және макарон өнімдері, кептіру. Моншақтар мен түймелерді өлшемі, түсі, пішіні бойынша сұрыптауға болады
«Бисердің» санын тура және кері ретпен санау.
Үйде жалғыз өзім жалықтым
Мен анамның моншақтарын алып шықтым.
Мен моншақтың түрі
Мен саусақтарымды дамытамын.
Қарағай конусы мен жаңғақпен ойындар.
Баланы алақандар арасында жаңғақ, конусты айналдыруға шақырамыз.
Бала бір қолында екі жаңғақты ұстап, бір-біріне айналдырады.
Құлыптау
Есігінде құлып бар
Оны кім аша алды?
Тартылды
Бұрылған,
Қақты
Және - олар оны ашты!
(Қолдар құлыпта)
(Біз саусақтарымызды тартпай тартамыз)
(Біз саусақтарымызды ашпай, қолымызды айналдырамыз)
(Алақанның түбімен түрту)
(Қолдар ашылады)
Менің отбасым
Бұл саусақ әже
Бұл саусақ атасы
Бұл саусақ әке
Бұл саусақ ана
Бұл саусақ менікі
Бұл менің бүкіл отбасым!
Біз саусақтарды камерадан бас бармақтан бастап бір-бірден шығарамыз)
(Табылмаған алақанмен бұру).
Рефлексия
Мен сізді мектеп жасына дейінгі бала үшін қолды дамытудың маңыздылығына сендіре алдым және бірлескен күш-жігер арқылы біз балаларымызға қолды жаттықтыруға, жоғары психикалық функцияларды дамытуға және кеңістіктік бағдарларды дамытуға көмектесеміз деп сенемін.
Тәрбиеші: Курсаубаева М.Т