Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК
ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Аудандық ӘБ отырыстықкеңесі «Жаңартылған мазмұн шеңберінде оқу процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері»

30.03.2022

БАЯНДАМА

                     

Тақырыбы: «Дидактикалық ойындар арқылы 

         мектеп жасына дейінгі балаларды

    экологиялық тәрбиелеуді дамыту».

  Мектепке дейінгі жас-баланың дамуындағы маңызды кезең. Бұл бастапқы әлеуметтену, жалпыадамзаттық құндылықтар әлемімен танысу, табиғат әлемімен, адамдармен алғашқы қарым-қатынас орнату кезеңі. Жеке дамудың барлық салалары табиғатқа жауапкершілікпен қарауды тәрбиелеумен тығыз байланысты. Тәрбиенің басты міндеттерінің бірі-мектеп жасына дейінгі балаларда экологиялық мәдениеттің негіздерін қалыптастыру.

       Менің жұмысымның тәжірибесін қалыптастыруға дидактикалық ойындар арқылы мектеп жасына дейінгі балаларды экологиялық тәрбиелеу мәселесіне жеке қызығушылық әсер етті, өйткені мен іс жүзінде ойыншыны басқара отырып, оның мазмұнына әсер ете отырып,ойындағы балалардың өмірін, олардың қарым-қатынасын ұйымдастыра отырып, тәрбиеші баланың жеке басының барлық аспектілеріне әсер ететініне көз жеткіздім: сана, сезім, ерік, қарым-қатынас, іс-әрекет және жалпы мінез-құлық.

       Дидактикалық ойындарды өткізу кезінде мен келесі принциптерге сүйенемін: жүйелілік, оқытуды дамыту, қол жетімділік, балалардың жетекші қызметіне сүйену принципі. Экологиялық сипаттағы дидактикалық ойындар тәрбиешіге балаларға табиғаттағы, құрдастар мен ересектер арасындағы дұрыс мінез-құлықты орнатуға, олардың мұндай мінез-құлыққа эмоционалды қатынасын қалыптастыруға көмектесуі керек.

      Бұл мәселені шешу үшін тәрбиеші не істей алады?

Ең алдымен,  білімдері олардың кез-келген салада басымдыққа ие болуы үшін балаларды қоршаған ортамен мәдени қарым-қатынасқа үйрету, табиғат пен адамдар, экономика мен экология арасындағы тығыз байланысты сезінуге көмектесу қажет.

     Дидактикалық ойындар арқылы мектеп жасына дейінгі балаларды экологиялық тәрбиелеу жұмысы балалардың мүдделері мен қажеттіліктерін, ата-аналардың тілектерін ескере отырып; жас және жеке ерекшеліктерді ескере отырып; білім беру салаларын біріктіру принципін ескере отырып, білім беру процесін жан-жақты тақырыптық құру принципінде, жобалық әдіс ересектер мен балалардың бірлескен іс-әрекетінің мәселелерін, сондай-ақ балалардың өзіндік қызметі, тек білім беру жұмысында ғана емес, режимдік сәттерде де шешуге мүмкіндік береді.

     Экологиялық мазмұндағы дидактикалық ойындарды таңдағанда, мен міндетті түрде мақсат пен дидактикалық тапсырма туралы ойланамын, оқу мен тәрбие жүйесіндегі ойынның орны мен рөлін анықтаймын, ойынның өзін жобалаймын және оған барлық балалардың қатысу дәрежесін анықтаймын, ұялшақ балаларға көмектесу туралы ойланамын.

Дидактиканың ерекшелігі топтан топқа дейінгі ойындардың біртіндеп күрделенуін болжайды, олардың өзгергіштігін білдіреді. Егер кіші топта мен балаларды дидактикалық ойындарда жабайы және үй жануарларымен таныстырсам, " Бұл не?", "Жануарды бейнеле", "Дауыспен біл" және басқалар, орта топта – " Қайсы қайда тұрады?", "Жануарға көмектес", "Үлкен және кіші" және т.б., үлкен мектеп жасына дейінгі балалар келесі ойындарды сәтті өткізеді: "Зоопарк", "Логикалық тізбектер", "Жануар туралы жұмбақ ойлаңыз", "Африкаға саяхат".

      Үлкен балалар кроссвордтарды шешеді, ребустарды шешеді, эксперименттер жүргізеді, жануарлар мен өсімдіктерді ұзақ уақыт бақылайды, түрлі викториналардың сұрақтарына жауап береді. Көбінесе экологиялық мазмұнды ойындар балалардың өз бастамасы бойынша пайда болады, бұл олардың қызығушылығын білдіреді.

Дидактикалық ойындарды тәрбиеленушілердің еркін қызметінде ғана емес,  білім беру қызметінде де қолданамын:

- сөйлеуді дамыту (сипаттамалық және салыстырмалы әңгімелер мен экологиялық ертегілерді құрастыру, жеке тәжірибелерден жұмбақтар, әңгімелер ойлап табу).

- математика бойынша (пәндер есебі, лабиринттер, экологиялық тәрбие міндеттері,

- қоршаған ортамен таныстыру.

Мен өз тәжірибемде әртүрлі ойындарды қолданамын.

 Мысалы, "сөйлемді аяқтаңыз "- тәрбиеші фразаның басталуын айтады, ал балалар аяқтауы керек; "Тиын күзге азық дайындайды, өйткені....", "Құстар ұшып кете алады.", "Көктемде ағаштар бүршік жарады, гүлдейді, өйткені...». Немесе: "Лимон сары, қияр...", "Көктемде ағаштарда жапырақтар өседі, ал күзде...", "Жазда жаңбыр жауады, қыста....».

Ойындар әртүрлі болуы мүмкін: "Сары не болады?", " Не дөңгелек болады?", "Қыста не болады?", "Ұшады-ұшпайды", "Үй немесе жабайы жануарлар ".             Барлық жағдайларда ауызша ойындар мектеп жасына дейінгі балалардың білімін нығайтуға, оларды дұрыс уақытта қолдануға үйретуге көмектеседі.

Ойын ережелерін нақты түсіндіру, балалардың оларды сақтау дағдыларын дамыту дидактикалық ойынды қызықты етеді және оны жаттығуға итермелемейді. Үлкен мектеп жасына дейінгі балалармен әр түрлі үстел ойындарын ойнаймын ("зоологиялық лото" және т.б., мен оларға ойын ережелерін қатаң сақтауды үйренген кезде ғана өз бетінше ойнауға мүмкіндік беремін.)

      Экскурсиялар, серуендеу кезінде әртүрлі дидактикалық ойындар мен жаттығулар қызықты. Мысалы, күзде мен балалармен келесі ойындарды өткіземін: "Әр түрлі ағаштардан бес жапырақ тауып, оларды атаңыз", "Ең әдемі жапырақтарды жинаңыз", "Ең үлкен жапырақты табыңыз", "Сипаттамадан ағаш немесе бұтаны табыңыз". Сонымен қатар жарыстың элементтерін енгіземін: "Кім жылдам?", "Кім көбірек?" Ойынды сыртқы әлеммен, табиғатпен танысу құралы ретінде қолдана отырып, тәрбиеші балалардың назарын идеялар шеңберін кеңейту үшін құнды құбылыстарға бағыттауға мүмкіндік алады. Сонымен қатар, ол балалардың қызығушылығын арттырады, қызығушылық, қажеттілік және ойын мазмұнын байыту үшін білімді игеру қажеттілігі туралы сананы дамытады, ойын барысында әртүрлі жағдайларда білімді басқару қабілетін қалыптастырады.

    Ата-аналармен балалардың экологиялық тәрбиесі бойынша жұмыста мен дәстүрлі формаларды қолданамын (ата-аналар жиналыстары, кеңестер, әңгімелер, жадынамалар). Ата-аналар бей-жай қалмайды: олар суреттер, фотосуреттер жинайды, балалармен табиғи және қалдық материалдардан қолөнер дайындайды.

 Осылайша, ойын іс – әрекеті барысында балаларда өзін әлемнің бір бөлігі ретінде сезіну қабілеті қалыптасады, балалардың барлық адамдардағы жансыз табиғат құбылыстары мен объектілері туралы, олар қандай ұлт болмасын, қай елде өмір сүрсе де, оларды бейнелеу жүйесі қалыптасады және тереңдетіледі. Олардың бір қамқорлығы-планетамызды одан әрі өмір сүру үшін сақтау. Әр адам салауатты өмір салтының ережелерін біліп, оларды орындауы керек. Табиғи орта туралы білім бізге кедергі жасау үшінемес, оны қорғау және қолдау үшін қажет.

Просмотров: 205


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст