Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК
ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балабақшадағы музыка сабағындағы логоритмика.

24.11.2022

Балабақшадағы музыка сабағындағы логоритмика.


Логоритм - бұл әртүрлі қозғалыстар арнайы сөйлеу материалының айтылуымен біріктірілген қозғалыс жаттығуларының жүйесі.
Кез келген ырғақты қозғалыс адам миының қызметін белсендіреді. Сондықтан ерте балалық шақтан бастап мектеп жасына дейінгі балаларға қол жетімді формада ырғақ сезімін дамытумен айналысу ұсынылады - ырғақты жаттығулар мен ойындар. Логопедиялық ритмика мектеп жасына дейінгі балалармен түзету жұмыстарының кешенді әдісі жүйесінде ерекше орын алады және сөйлеудің тыныс алуын, дауысын, ырғағын, қарқынын және мелодиялық-интонациялық жағын қоса алғанда, қозғалыс функциялары мен сөйлеуді қалыпқа келтіру мақсатында қызмет етеді.
Лооритмиканың мақсаты – баланың қимыл-қозғалыс саласын сөзбен және музыкамен ұштастыра отырып дамыту арқылы сөйлеу бұзылыстарын жеңу.
Тапсырмалар:
1. жалпы, ұсақ және артикуляциялық моториканы дамыту;
2. дұрыс тыныс алуды қалыптастыру;
3. кеңістікте бағдарлау қабілетін дамыту;
4. сөйлеумен байланысты нақты үйлестірілген қозғалыстарды дамыту;
5. фонематикалық есту, просодикалық компоненттерді дамыту;
6. релаксация дағдыларын қалыптастыру;
7. музыкалық-ритмикалық қимылдарды дамыту және түзету.
Сөздің, музыканың және қимыл-қозғалыстың үйлесімділігі нәтижесінде балалардың еркіндігі, эмоционалдылығы артады, ырғақтық қабілеттері айтарлықтай жақсарады. Балалар қозғалыстарды үйлестіруді жақсартады, олар жинақы және мұқият болады. Әндер, сөйлеу жаттығулары, саусақ ойындары, өлеңдерді қимыл-қозғалыспен және музыкамен айту ырғақты сезімнің сапалық деңгейін арттырады.
Логопедиялық ырғақ сөйлеу функциясын қалыптастыруда проблемалары бар барлық балаларға пайдалы, соның ішінде сөйлеу дамуының кешігуі, дыбысты айтудың бұзылуы, кекештену және т.б.
 Логарифмді қолдану нәтижесінде оқу жылының соңына қарай балалардың сөйлеу дамуының оң үрдісі байқалады. Тәжірибе көрсеткендей, логоритмика бойынша жүйелі сабақтар баланың сөйлеу тілінің бұзылуының түріне қарамастан, баланың сөйлеуін қалыпқа келтіруге ықпал етеді, жағымды эмоционалды көңіл-күйді қалыптастырады, құрдастарымен қарым-қатынас жасауға үйретеді және басқа да көптеген функцияларды орындайды.
 Сөйлемейтін балалар алғашқы сөйлеу жетістіктерін дәл логоритмикалық сабақтарда көрсетеді. Сонымен қатар, балалар топта қарым-қатынас жасауға үйренеді, қарым-қатынас дағдылары жақсарады.
Мектеп жасына дейінгі кіші жастағы балалардың сөйлеу тілінің бұзылуының алдын алу үшін әр топта логорифмдік жаттығуларды орындау керек.
Барлық жаттығулар еліктеу арқылы орындалады. Сөйлеу материалы бұрын үйренілмеген.
 Сабақ кезінде балалардың мұғаліммен бірге шеңбер бойымен тұрғаны немесе жарты шеңбер бойымен отырғаны жөн.
Логоритмиканың сауықтыру бағыты бар (жалпы дамыту жаттығулары, ән айтудың тыныс алуы және ән айту дауысын дамыту жұмыстары, қарапайым массаж әдістері, көз гимнастикасы, тыныс алу жаттығулары). Саусақ ойындарына немесе саусақ массажына ерекше мән беріледі.
Сабақта логоритмика элементтерін жүйелі қолдану нәтижесінде келесі міндеттер жүзеге асырылады:
1- артикуляцияны нақтылау - дыбыстарды айту кезінде еріннің, тілдің, тістің орналасуы.
2- сөздік қорын молайту.
3- есту зейінін және көрнекі есте сақтауды дамыту.
4- жалпы және ұсақ моториканы жетілдіру.
5- сөйлеуге байланысты нақты үйлестірілген қозғалыстарды дамыту.
6- мелодиялық интонация мен просодикалық компоненттерді, шығармашылық қиял мен қиялды дамыту.
Сонымен логарифмика дегеніміз не? Бұл логопедиялық түзету мақсатында жүргізілетін музыкалық-моторлы, сөйлеу-моторлы және музыкалық-сөйлеу ойындары мен жаттығулар жүйесі.
Жұмысымызға логоритмика элементтерін жүйелі түрде енгізе отырып, біз балалардың өз-өзіне, өзіне деген сенімділігіне қол жеткізе аламыз.
Лооритмиканың әртүрлі құралдарының кезектесуі балалардан зейінді, ұшқыр ойлы, әрекетті, ұйымшылдықты талап етеді. Жоғарыда айтылғандардың барлығы баланың психикалық процестерін жақсартады.
Баланың кеңістікте бағдарлануы айтарлықтай жақсарады, ырғақ сезімі жақсарады, жалпы және ұсақ моторикасы жақсарады, артикуляциялық қозғалыстар жақсарады, есту зейіні және фонематикалық есту дамиды. Баланың қимылдары еркін және мәнерлі болады, мимика жанды, эмоционалды болады.
Музыка сабағында қолданылатын логорифмдік жаттығулар:
Қояндар орманда жүгірді, (орнында жүгірді)
Біз сол жерде түлкіні кездестірдік (құйрығыңызды шайқаңыз)
Секіру-секіру, секіру-секіру, (орнында секіру)
Олар бұтаның астына жүгірді. (отыр)
***
Міне үлкен пирамида (созылу)
Ал көңілді доп үнді (орнында секіру)
Жұмсақ аю ебедейсіз (қадамдар орнында, аяқтың сыртында)
Барлығы үлкен қорапта тұрады (үлкен қорапты көрсет)
Бірақ мен төсекке жатқанда (қолдар щек астында, көзімді жұм)
Барлығы ойнай бастайды (кез келген қозғалысты бейнелейді)
***
Сөреде себет бос тұрды (отырыңыз, қолыңызды айналдырыңыз - себетті бейнелеңіз)
Ол оны жаз бойы сағынған шығар (басын қисайту, солға және оңға)
Міне, күз келді, жапырақтар сарғайды, (орныңыздан тұрып, ағаш бұтақтарын бейнелеңіз)
Егін жинау уақыты келді. (созу, ағаштан жеміс жинауды бейнелеу)
Себет бақытты (дөңгелек қолдар алдыңызда, басыңызды иіңіз)
Олтаң қалды (қолдарын жайып)
Бақшада көптеген жемістер пайда болды! (аяқтың ұшына тұрыңыз, қолыңызбен үлкен шеңберді көрсетіңіз)
***
Бір – екі – бір – екі! (қолды алға созып, еңкейіп)
Ал үстіне су құйыңыз, бір - екі - бір - екі! (қолды жоғары көтеру, құюға еліктеу)
Сосын орамалмен, бір – екі – бір – екі!
Бір – екі – бір – екі деп өзімізді ысқылауды ұмытпайық! (орамалмен ысқылауға еліктеу)
***
Ашық қызыл доп, қоян сияқты секіру (орнында секіру)
Трассадан төмен түсті (орнында жүгіру)
Мені біраз күтті (тоқтату)
Еңкейіңіз, алыңыз (бүгіңіз)
Мен сені жоғары лақтырамын (қозғалыс имитациясы)
***
Тінтуір тез жүгірді (орнында жүгірді)
Тышқан құйрығын бұлғады (қозғалысқа еліктеу)
О, мен яичкамды түсіріп алдым (бүгілу, «аталық безді көтеру»)
Қараңдар, мен оны сындырдым («созылған қолдардағы аталық безді көрсету»)
***
Біз орманда бірге жүреміз (орнында қадамдар)
Біз жапырақтарды жинаймыз (алға қарай еңкейтеміз)
Барлығы оларды жинауға қуанышты
Керемет жапырақтың түсуі! (Орнында секіру, қол соғу)
***
Біз көңілді сүйкімділерміз (қолдар белбеуде екі жаққа тербеледі)
Ғажайып - қуыршақтар, стакандар (тербеле беріңіз)
Біз билейміз және ән айтамыз (сквот)
Бізде өте қызық (орнымызда секіру)
***
Мұнда біз шалқан отырғыздық (бүгілу)
Және олар оған су құйды (қозғалыс имитациясы)
Ал енді біз оны тартамыз (қозғалыс имитациясы)
Ал репадан ботқа пісіріңіз (тағамға еліктеу)
Ал біз шалқаннан сау және күшті боламыз! (күшті көрсету)
***
Көлікпен жүру үшін біз шиналарды соруымыз керек (тыныш дыбысымен қозғалысты имитациялау)
Бензинді жанармай ыдысына құйыңыз (қозғалыс симуляциясы)
Дүкенге барайық («мініп» бөлмені аралау)
***
Біз серуендейміз, бақ бақшасында жүреміз. (бөлмені аралау)
Біз жинаймыз, бақшаға гүлдер жинаймыз (еңкейтеміз алға қарай жылжимыз)
Міне, біздің гүл шоғымыз
Бүкіл әлемде бұдан жақсы жер жоқ! (созылу - «букет көрсету»)
***
Бір екі үш төрт бес,
Демалуды бастайық! (созу)
Арқа көңілді иілген,
Қол көтеру!
Бір және екі, отырыңыз және тұрыңыз,
Қайтадан демалу үшін.
Бір және екі рет алға иілу
Бір немесе екі рет артқа бүгіңіз. (қимылды рифма)
Осылайша біз күшті болдық, («күш» көрсетіңіз)
Дені сау және көңілді! (бір-біріне күледі)
***
Біз жолдарды сыпырамыз (қозғалысқа еліктеу)
Біз жапырақтарды үйіп жинаймыз (бүгілу, қозғалысқа еліктеу)
Жаяу, балалар
Шын жүректен рахаттаныңыз! (орнында секіреді)
О, шаршадым («маңдайыңдағы терді сүрт»)
Демалайық (отырамыз)
Жақында үйге қайтайық (орнына қадамдар)
***
Далада мен серуендеймін, мен аяғымды көтеремін (тізені жоғары көтеріп, орнында жүру)
Мен гүлдерге жақынырақ еңкейемін
Мен олардың барлық сұлулығын көремін
Нәзік тамаша хош иіс
Мен де сезінгеніме қуаныштымын! (бүгілу, мұрынмен бірнеше тыныс алу)
Мен гүл термеймін (бас оңға - солға бұрылады)
Сұлулық көп болады (қолыңызды жайыңыз)
***
Су, су,
(екі қолмен кезек-кезек жоғарыдан судың қалай төгіліп жатқанын көрсету)
Бетімді жу.
(алақан жууға еліктейді)
Көздеріңізді жарқырату үшін
(көзді кезекпен түртіңіз)
Беттерді қызарту үшін
(беттерін уқалау)
Күлімсіреген ауыз
(күлімсіреп, аузыңызды қолыңызбен сипау)
Және ол тісін тістеп алды.
(тістерді қағу, ауыздың қалай жабылатынын қолмен көрсету)
***
Жұдырықты қалай түйемін
(қолдарын жұдырықтау)
Мен оны бөшкеге қоюға рұқсат етіңіз.
(бас бармақпен жұдырықтарды қою)
Мен қолымды ашамын
(қылқаламды түзетіңіз)
Мен оны аяғыма қоямын.
(қолды тізеге қою, алақанды жоғары көтеру)
***
- Тақылат.
(Бір-біріне үш соққы)
- Ия ия ия.
(үш қол соғу)
-Саған келе аламын ба?
(Бір-біріне үш соққы)
- Әрқашан қуаныштымын!
(үш қол соғу)
 («төбені» қолмен көрсету)
Қар, қар, қар, қар.
(қолды қимылдату, саусақпен көрсету)
Ал төбенің астында қар, қар,
(«төбе астында» қолдарымен нұсқау)
Қар, қар, қар, қар.
(қолды қимылдату, саусақпен көрсету)
Аю қардың астында ұйықтап жатыр.
(алдымен щек астындағы алақандар, содан кейін аюдың құлағы бейнеленген)
Тыныш, тыныш, шу шығармаңыз!
(саусақпен ауызға, саусақпен қорқыту)


Музыка жетекшісі: Акатова А.А

Просмотров: 707


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст