Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК
ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектеп жасына дейінгі балалардың ырғақ сезімін дамыту

14.12.2022

 

 

 

 

 

 

Мектеп жасына дейінгі балалардың ырғақ сезімін дамыту

Әр бала жеке, әрқайсысының музыкалық бейімділігі бар, біреуде жақсы дамыған, ал оны дамыту үшін біреуге көмек керек.

Мектеп жасына дейінгі балалардың музыкалық дамуын диагностикалау нәтижелері бойынша балалардың метро-ритмикалық дамуының төмен көрсеткіштері анықталды. Балалардың негізгі бөлігі ең қарапайым ырғақты тапсырмаларды ғана орындады, ал кейбір балалар тапсырмаларды мүлдем түсініксіз деп тапты.

Ырғақ сезімін дамытудың тиімділігін арттыру – музыкалық тәрбиенің өзекті мәселелерінің бірі. Дыбыстың нәзік жақтарын қабылдау, дұрыс есту және алған дағдыларын музыкалық әрекетте қолдана білу ырғақ сезімін дамытуға ықпал етеді.

Сабақтардың негізі сөздің, музыканың және қимылдың синтезі болуы керек. Бұл қозғалысты үйлестірудегі қиындықтарды жеңуге, зейін мен есте сақтауды, музыкаға құлақты және ырғақ сезімін дамытуға көмектеседі.

Ритм – музыканың негізгі, негізгі элементтерінің бірі. Біздің бүкіл денеміз ырғақ сезімін қалыптастыруға және дамытуға қатысады. Ырғақ сезімі – музыкадағы уақыт қатынастарын қабылдау және жаңғырту.

Бұл әдісті қолдану балалардың келесі қабілеттерін дамытуға көмектеседі:

Әртүрлі қарқындардағы қозғалыстың біркелкілігін сезіну және жаңғырту (ритмикалық сезімнің негізі ретінде) Метрикалық екпінді сезіну Әртүрлі ұзақтықтағы ырғақ бірліктерінің арақатынасын сезіну.

Сондай-ақ мектеп жасына дейінгі үлкен жастағы балалармен жұмыс жасауда ән репертуарын бекіту кезінде ойлауды белсендіру әдісін қолданамын.

Музыкалық белсенді – интерактивті ойын 5 жастан бастап өз бетінше қолдануға, ал 3 жастан бастап ересек адамның көмегімен ойнауға арналған. Балаға тапсырма келесідей: картада бейнеленген ырғақты үлгіні бір дыбыста қағып немесе айту керек және осы ырғақтық үлгіден бұрын үйренген әнді тану керек. Ойын ән материалын бекітудің тамаша дидактикалық құралы ретінде қызмет етеді.

Мектеп жасына дейінгі балаларды музыкалық сауаттылыққа баулуда «Символдық аналогия» әдісін қолдануға болады.Мысалы, балалар ырғақты ұзын немесе қысқа дыбыстарды білдіретін ұзын немесе қысқа ішекпен салыстырады. Немесе ұзын дыбыстарды үлкен балық - мама, ал қысқа дыбыстарды кішкентай балықтар - сәбилер деп атауға болады.

«Миға шабуыл» әдісі әр музыкалық сабақта дерлік ақыл-ой операцияларын белсендіру, ассоциативті байланыстарды дамыту, әртүрлі проблемалық жағдаяттарды топтық және жеке талқылауда қолданылады. Мысалы, суреттер арқылы ертегіні ойлап тауып, айтып беру керек, содан кейін оған ырғақ қою керек. Не істейін? Не істеу? Белгілі бір тапсырма қойылады, оның шешімін балалар өздері ұсынады, мысалы: суреттер, ым-ишара, қимылдар және т.б. Ең бастысы, балалардың өздері әртүрлі, тіпті ең керемет және шындыққа жанаспайтын идеялар мен шешімдерді алға тартты.

Мектеп жасына дейінгі балалардың музыкалық дамуында: «Менің денемнің музыкасы» - сіздің дене дыбыстарымен ырғақты ойын (тіліңізді шерту, бетіңізді қағу, қолыңыздың беткейінде ойнау, аяқтар және т.б.).

Шығармашылық тапсырмалар әдісі. Бейнелік ойлау мен сөйлеу мәнерлілігін дамытуға арналған шығармашылық тапсырмалар: «Қозғалыстағы бейнені білдіру», «Музыканы салу». Бұл әдістемелер музыкалық қозғалыста өзін-өзі шығармашылықпен көрсету қабілетін дамытады, балаларды музыкалық шығарманы шығармашылық интерпретациялауға жетелейді, таныс қимылдарды өз бетінше таңдап, біріктіру және өзіндік, ерекше қимылдар ойлап табу қабілетін қалыптастырады.

Музыкаға қияли және ойнақы ену әдісін әндерді қою мысалында қарастыруға болады. Алдымен балалар әнді тыңдауға, мәтінге терең бойлауға, содан кейін әннің мазмұнын қимыл-қозғалыспен көрсетуге шақырылады. Педагогтың рөлі - балалардың көріністерін байқау, оларға қолдау көрсету, қиял қимылдарын таңдауға және тұтас композицияны құрастыруға көмектесу, бірақ бастама балаларда қалады. Сынақ пен қателік - ойлаудың туа біткен тәсілі. Мәселені шеше отырып, біз кезек-кезек идеяларды алға тартамыз, оларды бағалаймыз, егер олар ұнамаса, біз оларды тастап, жаңасын алға тартамыз.

Мен рефлексия кезеңінде жиі қолданатын тағы бір қызықты әдістемелік әдіс – Синквейн техникасы. Бұл 5 жолдан тұратын өлеңнің жинағы. Оның үстіне олардың әрқайсысының жазылуы белгілі бір ережелерге бағынады. Синквейн құру процесінде зерттелетін тақырыптағы ең маңызды элементтерді бөліп көрсету, оларды талдау, қорытынды жасау және қысқаша тұжырымдау. Бұл. сабақты қорытындылайтын қысқаша мазмұндама бар.

Бала табиғатынан зерттеуші және үлкендердің міндеті адамның ең жақсы қасиеттерін дамытуға және қалыптастыруға жағдай жасау. Жобалық әрекетті пайдалану бұл мәселені шешуге мүмкіндік береді. Мен екі шығармашылық білім беру жобасын әзірледім:

«Ритм баланың сау дамуының негізі ретінде».

«Ритм - бұл сиқыршы».

Бұл жобалардың негізгі мақсаты – балалардың қоршаған табиғат әлемін, дыбыстарды, адамдар әлемін, әсем өнер әлемін танып-білу үшін жаңа, қызықты нәрсеге деген қызығушылығын және қажеттілігін дамыту.

музыка жетекшісі Акатова А.А

 

Просмотров: 885


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст