ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области
Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектеп жасына дейінгі балалардағы агрессивтілік

Мектеп жасына дейінгі балалардағы агрессивтілік

       Көптеген психологиялық зерттеулердің нәтижелері көрсеткендей, қазіргі балалардың көпшілігінде агрессивтілік пен агрессивті мінез-құлық көрінісі көбінесе мектепке дейінгі жаста көрінеді.
        Балалардың агрессивтілігі баланың айналасындағы адамдарға ғана емес - ата-аналарға, тәрбиешілерге, мұғалімдерге, құрдастарына әсер ететін белгілі бір психологиялық сипаттамаларға ие, бұл баланың өзіне, айналасындағылармен қарым-қатынасында қиындықтар тудырады.
        Балалық шақта агрессивтіліктің қалыптасуы көптеген факторларға байланысты.
Балалық шақтағы агрессивтілікке: отбасылық қатынастардың ерекшеліктері, отбасылық білім беру стилі, сондай-ақ ересектер, құрдастар және теледидар көрсеткен агрессивті мінез-құлық мысалдары әсер етеді.
Отбасы агрессивті мінез-құлық үлгілерін көрсете алады және бір уақытта нығайта алады. Балалардың агрессивті мінез-құлқының ықтималдығы олардың үйде агрессияға тап болуына байланысты. Баланың алғашқы әлеуметтенуі дәл осы отбасында. Отбасы мүшелері арасындағы қарым-қатынастың мысалын қолдана отырып, ол басқа адамдармен қарым-қатынас жасауды үйренеді, мінез-құлық пен жасөспірім және ересек жасында өзімен бірге болатын қарым-қатынас формаларын үйренеді.
          Баланың дұрыс емес қылықтарына ата-аналардың реакциясы, ата-аналар мен балалар арасындағы қарым-қатынастың сипаты, отбасылық үйлесімділік немесе дисгармония деңгейі, бауырлармен қарым-қатынас сипаты - бұл баланың отбасындағы агрессивті мінез-құлқын алдын-ала анықтайтын факторлар сыртқы, сондай-ақ оның жетілген жылдардағы басқалармен қарым-қатынасына әсер етеді.
Бауырларымен қарым-қатынаста балалар қарым-қатынас жасайтын барлық балалардан гөрі жалғыз інісіне немесе қарындасына қарсы физикалық немесе ауызша агрессияны көрсетеді. Баланың ағасымен немесе қарындасымен қарым-қатынасы агрессивті мінез-құлықты ынталандыру үшін маңызды екені анық.
            Психологтардың үлкен қызығушылығын тудыратын отбасылық қатынастардың аспектісі - бұл отбасылық көшбасшылықтың сипаты, яғни «балаларды дұрыс жолға салу» немесе олардың мінез-құлқын өзгерту мақсатындағы ата-аналардың әрекеттері. Кейбір ата-аналар сирек араласады: тәрбие барысында олар саналы түрде араласпау саясатын ұстанады - олар баланың өзін қалай қаласа, солай ұстауына мүмкіндік береді немесе жай ғана оған мән бермейді, оның мінез-құлқының қолайлы немесе қолайсыз екенін байқамайды. Басқа ата-аналар жиі араласады немесе сыйақы береді (әлеуметтік нормаларға сәйкес келетін мінез-құлық үшін) немесе жазалайды (агрессивті мінез-құлық үшін). Кейде ата-аналар байқаусызда зорлық-зомбылықты марапаттайды немесе қоғамда қабылданған әрекеттерді жазалайды. Әдейі немесе байқамай, бірақ күшейту агрессивті мінез-құлықтың қалыптасуын едәуір алдын-ала анықтайды.
Егер ата-анада баланы белгілі бір мінез-құлық ережелерін сақтауға үйрету қабілеті жетіспесе, оның мінез-құлқы бағынбау мен жұдырыққа айналады. Бұл стиль адамдармен қарым-қатынаста басым болады. Оның үстіне ата-ананың баланың мінез-құлқына қатынасы да әртүрлі. Егер әкелер қыздарды ренжітпеген кезде көбірек жұбататын болса, олар ер балаларға қарағанда көбірек мақұлдайды, демек, аналар ұлдарға кешірімді және төзімді келеді және олардың ата-аналарына және басқа балаларға қыздарға қарағанда агрессивті болуына мүмкіндік береді.
          Агрессивті балалардың мінез-құлқы көбінесе деструктивті болғандықтан және эмоциялардың алдын-ала болжанбайтын алауыздықтарымен байланысты болғандықтан, баланы ашуланудың қолайлы тәсілдеріне үйрету проблемасы ересектер алдында тұрған ең маңызды және маңызды проблемалардың бірі болып табылады.
Түзету жұмыстары барысында балаларға эмоционалды стрессті жеңілдетудің қолайлы тәсілдерін үйреткен жөн:
1. Ашуды қауіпсіз затқа беру (резеңке ойыншықтар, доптар, қағаз шарлар, музыкалық аспаптар және т.б.);
2. Ашуды ауызекі түрде сыпайы түрде білдіру, өзіңіздің жағымсыз эмоцияларыңызды атауға үйреніңіз: «Мен ашуланамын», «Мен ашуланамын»;
3. Жанжалды жағдайларда құрдастарымен және ересектермен өзара әрекеттесудің сындарлы дағдылары.
Сезімдерді қауіпті емес заттарға, негізінен, өз ойларын және одан да көп сезімдерін әрдайым ауызша жеткізе алмайтын кішкентай балаларға беруді үйрету ұсынылады. Бұл балалармен жұмыс істеу үшін сізге: резеңке ойыншықтар, сумен толтырылған ваннаға лақтыруға болатын резеңке шарлар; жастықтар, пенопласты шарлар, дартборд, тырнақтар және бөрене және т.с.с. Бұл заттардың барлығы бала адамдарға ашуланбай, оны жансыз заттарға беруі, оны ойын түрінде шығаруы үшін қажет. Бұл ашулануды жеңу техникасы әсіресе қорқақ, өзіне сенімсіз балалармен жұмыс істеу үшін өте пайдалы, бірақ шамадан тыс ашық баланың мінез-құлқын түзету кезінде орынды болмауы мүмкін.
           Агрессивті балалар көбінесе бұлшықеттің қысылуына бейім, әсіресе бет пен қолда, сондықтан кез-келген релаксация жаттығулары олар үшін пайдалы.
Агрессивті балалар агрессияны өздерінің сезімдерін білдірудің басқа тәсілдерін білмегендіктен ғана көрсетеді... Ересек адамның міндеті - оларды жанжалды жағдайлардан қолайлы жолдармен шығуға үйрету. Осы мақсатта топта (немесе шеңберде) балалармен жиі кездесетін жанжалды жағдайларды талқылауға болады.
             Эмпатия қабілетін дамыту агрессия деңгейін төмендетуге көмектеседі. Сіз бірге эмпатияны дамыта аласыз және жеке тұлғаның басқа жағымды қасиеттерін қалыптастыра аласыз. Оқығандарын талқылау кезінде ересек адам баланы өз сезімдерін айтуға шақырады. Сонымен қатар, балаңызбен ертегі мен әңгіме құрастыру өте пайдалы.
              Агрессивті балалармен жүргізілетін түзету жұмыстарының бөлігі ата-аналарға балаларда мұндай мінез-құлықтың пайда болу себептері мен алдын алу жолдарын түсіндіру болып табылады.
Психолог ата-аналарға балаларымен бірге сабаққа қатысуды ұсынуы мүмкін, бұл баламен сенім қарым-қатынасын орнатуға және олардың тәрбиеге деген көзқарастарын талдауға көмектеседі.
Агрессивтілік баланың әлеуметтік қатынастар мен қатынастар жүйесіндегі қазіргі жағдайын анықтап қана қоймай, оның тұлғаның дамуына әсер етуі ұзақ мерзімді сипатта болады. Бойлық зерттеулер көрсеткендей, агрессивтілік уақыт өте келе тұрақты болып келеді және балалық шақтағы агрессия жасөспірімдер мен жас жігіттерде тұрақты қоғамға немесе қоғамға жат мінез-құлыққа айналуы мүмкін.

Тәрбіеші: Кожабекова А.Т

Жаңартылған күні: 02.02.2021 21:18
Құрылған күні: 02.02.2021 21:18

Текст