ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области
Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Бала өміріндегі музыка

Бала өміріндегі музыка

 

 «Музыка - ең ғажайып,

жақсылыққа тартудың ең нәзік құралы,

сұлулық, адамгершілік.

Гимнастика денені қалай түзетеді

сондықтан музыка адамның жан дүниесін түзейді.

 Сухомлинский В.А.:

             Өзіңізден сұраңыз, сіз музыкасыз өмір сүре аласыз ба? Сіз алмайсыз, солай ма? Музыканы өмірінен алып тастаған адамдар іс жүзінде жоқ. Оның орасан зор, қуанышты және көтеріңкі әсерінсіз адамның рухани әлемін елестету мүмкін емес. Таңертең оянғанда немесе кешке ұйықтағанда, қаланы аралап, қандай да бір мерекені тойлағанда немесе ештеңе жасамағанда - музыка бізді барлық жерде қоршап алады: радиода, теледидарда немесе жай ғана ойымызда.

В.А.Сухомлинскийдің «Музыкалық білімсіз баланы толыққанды тәрбиелеу мүмкін емес» деген сөзін еске алғым келеді. Музыка бала өміріне неғұрлым тез енсе, оның өмірінен соншалықты тереңірек және берік орын алады. Музыкалық қабілетті дамыту үшін балаға өмірінің алғашқы күндерінен бастап музыка тыңдауға мүмкіндік беру керек. Баланың бесігінің қасында аналар ең нәзік, жанға жайлы әндерді айтатындықтан, баланың алғашқы және өте маңызды музыкалық әсері ананың ән айтуымен байланысты.

Балалардың музыкалық қабілетін дамыту үшін ең қолайлы кезең - барлық балабақшаларда баланың музыкалық мәдениетінің негізі қаланған мектепке дейінгі кезең. Музыка баланың рухани дүниесін байытатыны, оның шығармашылық қабілеттерінің дамуына әсер ететіні баршаға аян. Музыка әлемі, менің ойымша, баланың ішкі дүниесіне өте жақын. Балалар әлі де өз ойын сөзбен жеткізе алмайды, дегенмен баланың жан дүниесінің күйін интонация, қимыл, шығарма, балалардың музыкалық аспаптарында ойнау, сурет салу арқылы байқауға болады. Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс жасай отырып, мен бұл жас бала мен ересек адам арасында ең жақын қарым-қатынас пен өзара түсіністік орнайтын ең ризашылық жас екенін түсіндім. Ұстазды жақсы көретін, оған сенетін, музыканың сұлулығын, қимыл-қозғалыстарының мәнерлілігін, әннің әуезділігін сүйеді, сезінеді.

Балаларды, мысалы, дастархан басында өзін ұстауға үйрететіндей, музыканы тұтыну мәдениетіне үйрету керек деп есептеймін. Кішкентай адам бала кезінен музыкаға деген сүйіспеншілікті, классикалық шығармаларға да, заманауи шығармалардың сапалы бөлігіне де баулу керек. Әсіресе – халық әніне, өз халқының музыкасына деген сүйіспеншілік.

Музыка эмоционалды түзетудің тиімді құралы болып табылады, яғни. балаларға дұрыс эмоционалды күйді табуға және қабылдауға көмектеседі. Ол жүрек ырғағы мен тыныс алуына әсер етеді: гармониялық үндестіктер мен таныс музыкалық тіркестердің қайталануы пульсті бәсеңдетеді, тыныс алуды тереңірек және біркелкі етеді; диссонанстар, керісінше, қарқынды тыңдауды қажет етеді, импульсті және тыныс алу жиілігін жылдамдатады. Бұлшық ет қызметі де күшейеді, егер олардың басталуы дыбыс әсерінен бұрын болса, бірақ музыка фон қызметін атқарса, ол барлық эмоцияларды екі еселеп, балалардың бейнелі бейнелерін жарқыратады. Музыка баланың интеллектуалды дамуына өз үлесін қосады, бұл оны мектепке дайындауға көмектеседі.

Балабақшада музыка жетекшісі болып жұмыс істей отырып, бұл жай ғана қызмет емес, бұл абыроймен атқарылатын атақ екенін, бұл үлкен өмірге қадам басқан мектеп жасына дейінгі балалар алдындағы үлкен жауапкершілік екенін түсіндім. С.Коненковтың «Бала күнімнен музыканы сүймегенде өнер жолына ешқашан түспес едім» деген сөзін еске алғым келеді. «Музыка менің азу тісімді қозғалтты. Музыкасыз шығармашылық өмірді түсінбеймін. Онсыз қиял да, шабыт та болмайды.

Музыкалық жетекші ретінде менің басты миссиям – әрбір балаға осы сұлулықты музыка әлеміне жеткізу, сонда ол осы ғажайып әлемнің бар сүйкімділігін көріп, түсініп, сезіне алады. Сұлулықпен берілген білімнің жан дүниесін көркейтетіні, баланың сезімін шыңдайтыны сонша, ол сөзді, суретті, музыканы қабылдайды. Кейде бұл бірден болмайды, бірақ күту керек, балаға сену керек, содан кейін ол міндетті түрде сұлуға ғашық болады.

Музыкалық іс-әрекеттің барлық түрлері міндетті түрде қатысатын музыка сабағының арқасында: тыңдау, ән айту, музыкалық және ырғақты қимылдар, ойындар, драматургиялар, балалар музыкалық аспаптарында ойнау, шығармашылық және т.б., балалар әртүрлі білім, дағдылар мен дағдыларды алады. Балалардың есту, ырғақ сезімі, ән айту, билеу қабілеттері дамиды, орындаушылық қабілеттері ашылады. Мен сабақты әр бала әр түрлі музыкалық әрекеттерді орындаудан қанағаттанатын және ләззат алатындай, өзін-өзі бекітетіндей, шығармашылық ойлауға үйренетіндей етіп құруға тырысамын. Балаларға әр іс-әрекетте өзін-өзі сынауға көмектесемін және әр баланың бойынан дарындылық пен қабілеттерді байқаймын, болашақта олардың дамуына көмектесемін. Кезінде ұлы педагог В.Сухомлинский: «Әр оқушының таланты мен шығармашылық күшіне сеніңіздер!» деген екен. Ал мен балаларға көмектесуге сенемін.

        Музыкалық жетекшілік қызмет барысында мен білім беру, дағды мен дағдыларды дамыту маңызды нәрсе емес екенін түсіндім. Музыка өнеріне, музыкалық іс-әрекетке қызығушылықты ояту, мерекелік атмосфераны құру әлдеқайда маңызды, сондықтан әрбір адам 

балалар ғажайыпты, сиқырды күтті. Сабақ соңында балалар мені құшақтап, көзіме қарап: «Біз әлі де сізге келеміз бе?» деп сұрағанда, мен үлкен қуаныш сезінемін. Топқа кіріп, балалар маған жүгіріп келіп: «Бүгін музыка болады ма?» деп сұрайды. Мен бәрін дұрыс істеп жатқанымды сезінемін, мен музыканы жақсы көретіндіктен, менің балаларым да музыкамен өмір сүреді. Осы жерде З.Левиннің «Музыканы сүю – үлкен бақыт!» деген сөзін еске түсіргім келеді.

        Балалардың жүзінен қуаныш пен шаттықты көргенде, мен өзіме сенемін: музыка кішкентай жүректерге мейірімділікті, шынайылықты, сүйіспеншілікті сіңіре алады! Ал мен шәкірттеріме жүрегімнің бір бөлігін, жанымды сыйлағаныма қуаныштымын. Мен өз тәрбиеленушілерімді сиқыршылармен жиі салыстырамын - менің балаларым үлкендерге көп нәрсені үйрете алады: таң қалуға, күлуге, жамандықты ұмытуға. Оларға қарап, мен көбінесе балалардың арқасында өмірдің кейбір қиындықтары мен қиындықтарын жеңе алатынымды түсінемін. Балалар күш беретін және оптимизм беретін өмір беретін бұлақ іспетті. Мен үшін балаларды қуантып қана қоймай, басқа адамдарды қалай бақытты ету керектігін үйрету маңызды!

        Музыка әр адамға биік сезімдердің, ұмтылыстың, үміттердің, ойлардың тұтас әлемін ашады. Музыканы тыңдап, бағалай білуге ​​үйрету. Балалық шағында сұлулық әлеміне терезе ашқан адам өмірді толық және қуанышпен қабылдауды, әлемді жан-жақты көруді біледі. Музыканы оқыту арқылы баланың жан-жақты дамуына, рухани дүниесіне әсер етеміз.

        Дыбыстар дегеніміз не?

Терезенің сыртында боран...

Дыбыстар дегеніміз не?

Тамшылардың көктемінде

Бұл нөсердің жіптері, бұл бірінші күн күркіреуі!

Дүниеде ештеңе жоқ

Музыка одан да керемет

Өйткені музыка бәрінде өмір сүреді.

 

Музыкалық жетекшісі: Акатова А.А.

 
 
Жаңартылған күні: 18.01.2022 20:11
Құрылған күні: 18.01.2022 20:11

Текст