ГККП "Ясли-сад "Қарлығаш" города Атбасар при отделе образования по Атбасарскому району  управления образования Акмолинской области
Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар аудандық білім бөлімі жанындағы Атбасар қаласының «Қарлығаш» балабақшасы» МКҚК

Біз әлеуметтік желілерде

  

https://instagram.com/karligash_sad1?utm_medium=copy_link

 

 

 

https://www.facebook.com/ГККП-Ясли-сад-1-Қарлығаш-536016223542833/?ref=settings

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«Табиғат бала өмірі мен тәрбиесінде»

«Табиғат баланың өмірі мен білімінде» мақаласы
Адамдардағы барлық жақсылықтар бала кезден басталады!
                            Жақсылықтың бастауларын қалай оятуға болады?
                                       Табиғатқа шын жүректен әсер етіңіз:
                        Таң қал, біл, сүй!
    
   Табиғат баланың жан дүниесінде үлкен із қалдырады, өйткені ол өзінің жарықтығымен, әртүрлілігімен, динамизмімен оның барлық сезімдеріне әсер етеді. Экологиялық білім беру проблемасы қазіргі кезде өзекті болып табылады. Міне, сондықтан экологиялық білім беруде олардың табиғи ортамен қарым-қатынас мәдениеті туралы алғашқы білімді алған кезде мектепке дейінгі тәрбиенің бастапқы кезеңі өте маңызды.
Табиғатқа деген сүйіспеншілікті біз жоғарыда атап өткендей өсімдіктер мен жануарлар туралы, олардың тіршілік ету жағдайлары, негізгі қажеттіліктері туралы, сонымен қатар өсімдіктер мен жануарларға қамқорлық жасау дағдылары мен дағдылары туралы білім негізінде ғана тәрбиелеуге болады.
Ол үшін олардың бойына сұлулыққа: өсімдіктерге, жануарларға және жалпы табиғатқа деген сүйіспеншілікті қалыптастыру керек. Табиғат баланың сезіміне оның жарықтығымен, әртүрлілігімен, динамизмімен әсер ете отырып, терең із қалдырады. Мектеп жасына дейінгі балалар қоршаған әлемге үлкен қызығушылықпен қарайды, бірақ олар бәрін көрмейді, кейде тіпті басты нәрсені байқамайды. Егер ересек адам оған жақын болса, оған таңданып, тек қарап қана қоймай, көруді де үйретсе, балалар одан да көп білгісі келеді.
Педагог ретінде біздің алдымызда тұрған маңызды адамгершілік міндеттердің бірі - Отанға деген сүйіспеншілікті, сондықтан туған табиғатымызға деген құрметпен қарауды тәрбиелеу. Бұған баланы табиғаттың құпиясымен таныстыру, өсімдіктер мен жануарлар өміріндегі қызықты нәрселерді көрсету, гүлді шөптердің иісінен, гүлдің әсемдігінен, туған жерлерінің табиғат көріністерінен ләззат алуға үйрету арқылы қол жеткізуге болады.
Табиғатты қабылдау балаларда көңілділікті, эмоционалдылықты, барлық тіршілік иелеріне сезімтал және зейінді қатынасты дамытуға көмектеседі. Табиғатқа ғашық болған бала табиғатқа, жануарларға ессіз зиян тигізбейді.
 Табиғаттағы маусымдық өзгерістер туралы білім. Мектепке дейінгі жаста табиғаттағы өзгерістер туралы келесідей білімдер бар: әр маусымда күн мен түннің өзіндік ұзақтығы, ауа-райының өзіндік сипаты, ауа температурасы, әдеттегі жауын-шашын болады; жансыз табиғат құбылыстарының ерекшеліктері белгілі бір мезгілде өсімдіктер әлемі мен жануарлардың өмір салтын анықтайды.
Табиғатты танудың негізгі құралы - бақылау. Баланың табиғатты қабылдауы өткір, өйткені ол онымен алғаш байланысқа түседі. Тірі емес табиғатты, өсімдіктер мен жануарларды бақылау кезінде ересектер таңдалған объектіге назар аударады, оған тән белгілерді, сыртқы түрін атап өтеді, өсімдіктердің өсуін, жануарлардың әдеттерін байқайды, салыстырады, ұқсастықтары мен айырмашылықтарын табуға үйренеді, жаңа білім алады. Балалар барлық білімдерін бейнелеу іс-әрекетінде, сөйлеуді дамытуда, қол еңбегінде, дидактикалық ойындарда жинақтайды және бекітеді. Барлық бақылаулар қысқа мерзімді, бірақ жиі болуы керек. Когнитивті қызығушылықты қолдай және дамыта отырып, мұғалім балалардың бойындағы көптеген жағымды қасиеттерді тәрбиелейді, табиғат құбылыстарымен таныстырады, олардың себептері мен байланыстарын түсіндіреді.
Табиғат балалардың психикалық дамуына, олардың логикалық ойлауы мен сөйлеуіне ықпал етеді. Егер мұғалім балаларды күн батқан кезде және күн шыққан кезде аспанның жарқын түстеріне, өрістердің кеңдігіне, қар қиыршықтарының күрделі пішініне, құстардың ұшуына тамсануға үйретсе, балалар көркемдік талғамын дамытады, олар қоршаған әлем туралы көбірек біле алады, олар өз қолдарымен сұлулық жасауға тырысады.
Табиғат ғажайыптарға толы. Бұл ешқашан қайталанбайды және мұғалім балаларды бұрыннан белгілі, көрген нәрселерден жаңа нәрселерді іздеуге және табуға үйретуі керек. Ол үшін мұғалім бірлескен іс-әрекетте іздеу және зерттеу әрекеттерін қолдануы керек. Бақшадағы, даладағы, мал фермасындағы адамдардың ұжымдық жұмысын көрсете отырып, мұғалім ересектердің еңбекқорлығы мен сүйіспеншілігіне назар аударады, сол арқылы ересек адамның жұмысына деген құрмет сезімін тәрбиелейді.
Ата-аналар мен мұғалімнің бірлескен жұмысы балаларды қоршаған табиғаттың сұлулығына назар аударуға, оны құрметтеуге үйретеді. Бағдарламаны дамыту материалды, балалардың жұмысын жүзеге асыру барысында біртіндеп осылай жиналады.
Ата-аналармен жұмыс істеу үшін біз сауалнаманы қолданамыз, мысалы:
«Балалармен серуендеуге арналған қауіпсіз аймақты қалай таңдауға болады», «Жазғы демалысқа қалай орын таңдау керек», «Біздің пәтердегі ауа», «Темекі шегу және ауада» біз саяхат папкаларын жасаймыз: «Орманда өзін-өзі ұстау ережелері», «Су және балалар», «Балалар орманда», ата-аналарға арналған кеңестер мен ескертулер: «Егер бала орманда жоғалып кетсе», «Табиғатта өзін қалай ұстау керек», біз отбасылық суреттер мен қолөнер көрмелерін «Балалар және табиғат» көрмелерін, «Табиғат балалардың көзімен» және «туралы Мен кімге қамқормын », балалар суреттері бойынша әңгімелер құрастырады. Балалар қоршаған ортаны қорғауға арналған сайыстар мен акцияларға қатысады.
 Балалар табиғатты қорғау және жақсарту мақсатында табиғатты ұтымды түрде өзгертетіндігін білуі керек. Әрбір бала табиғат объектісімен жұмыс істеу ережелерін жақсы білуі керек. Бірақ бұл емдеу ережелері жағымсыз жолмен (жыртпаңыз, таптамаңыз) емес, позитивті түрде (қалай көмектесу керек, қамқорлық жасау керек) қалыптасуы керек. 

Жаңартылған күні: 29.08.2020 15:17
Құрылған күні: 29.08.2020 15:17

Текст